Opgelost door Sony Consumenten Electronica: Onduidelijke voorwaarden SEN voucher in PS Vita bundel

M. van der Waal

Klacht:PS Vita Mega Adventure Pack met 5 games (PEGI 7, 12 en 16). Zoon heeft voucher ingelost dec. 2014 toen hij nog 11 jaar was en 2 games gedownload met PEGI 7. Nu hij 12 is kan hij de PEGI 12 games niet downloaden omdat voucher ingelost is bij 11 jaar.Onzinnige werkwijze van Sony, omdat ik als consument betaald heb voor 5 spellen.Sony hanteert een beleid tav hun SEN vouchers en gebruik. Echter een standaard SEN voucher vertegenwoordigd een geld bedrag. Kinderen die te jong zijn kunnen daarmee de content boven hun PEGI clasificatie leeftijd niet aanschaffen en zijn daarbij niet hun geld kwijt. Als je spijt van je aankoop hebt ben je wel je geld kwijt, maar ben je wel in bezit van je aankoop. De voucher in de bundel vertegenwoordigd 5 specifieke spellen en daar zit hem het grote verschil met de voucher die een geld bedrag vertegenwoordigt.Toch hanteert Sony hier een no refund beleid en ben je spellen kwijt. Dit klopt niet want het voucher is geldig tot 2017 en niet verlopen.

Ik heb de klacht doorgezet naar de juridische afdeling van de Consumentenbond en naar het Vara kassa Forum. Mocht de klacht niet naar tevredenheid opgelost worden zal ik genoodzaakt zijn mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen.

Aangezien er een duidelijk verschil zit in het gebruik van een SEN bundel voucher en een standaard SEN voucher, stel ik dat Sony duidelijk de verschillen tussen deze twee vouchers uiteen zet bij de product info.
Ten tweede verlang ik tav. een minderjarig kind enige coulance, dat Sony ten minste de twee ontbrekende games met PEGI 12 rating op zijn sub account ter beschikking stelt om te downloaden.

Sony Consumenten Electronica
    Beste Op klachtenkompas behandelen wij geen Playstation maar hebben de gegevens doorgezet naar de helpdesk van PlaystationMet vriendelijke groet,
    Sony Benelux
    M. van der Waal
    Vreemd dacht dat Playstation van Sony was, maar goed ik wacht hun reactie af.
    M. van der Waal
    Indien Sony PlayStation zich geroepen vind om zich net als Sony Consumenten Electronica te profileren op Klachtenkompas kunnen zij zich als bedrijf hier aanmelden, maar dit als tip! Is ook handiger voor de klachten afhandeling.
    M. van der Waal
    We zijn nu ruim een week verder en nog geen reactie van PlayStation ( SONY). Zou het heel erg waarderen als er minstens een reactie komt met de mededeling dat de klacht überhaupt in behandeling genomen is door de desbetreffende afdeling.?
    Sony Consumenten Electronica
    Beste, Wij gaan nogmaals escaleren voor jeSony Benelux
    M. van der Waal
    Hartelijk dank voor wederom doorzetten van de klacht. Heb inmiddels reactie terug via de mail van Playstation en mijn zoon heeft als compensatie een voucher gekregen voor een jaar Playstation Plus. ( winkelwaarde ongeveer 50 Euro ) Wat ons betreft een prima oplossing omdat de spellen niet als downloadbare content op zijn account geplaatst kunnen worden. Wat ons betreft is de klacht hiermee op een goede en passende wijze opgelost.
    M. van der Waal
    Prima opgelost al was het wel na wat aandringen. Jammer dat Playstation zich hier niet aanmeld als Sony partner of sub afdeling. Dit zou de afhandeling voor consumenten eenvoudiger maken. Ik hoop toch nog wel dat de voorwaarden voor de Bundel vouchers aangepast worden door Playstation omdat de standaard voorwaarden ontoereikend zijn. Mensen voelen zich eigenlijk bestolen als ze er later achter komen dat hun aankoop verdwenen is. Maar gelukkig blijkt er na enig aandringen toch enige coulance.

M. van der Waal

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?