Klacht Sony Consumenten Electronica: Onduidelijkheid over wat Sony met mijn PSN account zal doen

bneijt

Bij het kopen van een PS4 heb ik enthausiast een account aangemaakt en op alles ja gezegd en meteen een spel via het PSN gekocht. Echter bleek als snel dat ik wat meer privacy in mijn account naam had moeten nemen, want ondanks dat er privacy instellingen mogelijk zijn wordt mijn accountnaam in bijvoorbeeld leaderboards en badges automatisch publiekelijk gepubliceerd.

De klantenservice wist mij te vertellen: technisch is het onmogelijk om een account te verwijderen en aankopen zijn nooit terug te draaien bij PSN. Als ik het geld zou terugstorten zouden zij niet alleen mijn account blokkeren (leek mij een oplossing) maar ook mijn Playstation 4 console: mijn nieuwe PS4 zou nooit meer multiplayer kunnen spelen, updates kunnen krijgen of online spellen kunnen spelen. Echter na twee jaar niet inloggen in mijn account "zou het automatisch verwijdert worden".

Op de vraag "Waarom kan verwijderen over 2 jaar wel en verwijderen nu niet?" heb ik nooit meer antwoord gekregen.

Graag zou ik opheldering willen over wat Sony met mijn account zal gaan doen: zal het over 2 jaar worden verwijdert? En zo ja, waarom is dat nu dan nog technisch onmogelijk?

Sony Consumenten Electronica
    Beste Bram, We zetten je klacht door naar de medewerkers van Playstation Met vriendelijke groet,
    Sony Nederland
    bneijt
    Hartelijk dank voor het intern doorzetten.Wanneer u een reactie heeft gekregen, zie ik die graag hier verschijnen.
    bneijt
    Er is uiteindelijk niets gedaan. Het verzwijgen van de privacy vraagstukken gebeurt niet alleen bij de klantenservice, maar ook openbaar op fora als deze.

bneijt

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?