Klacht Sony Consumenten Electronica: Ongewenst gebruik van creditkaartgegevens door Sony

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 9688
Gebruiker
T.A.C. vd Heijden
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Geachte heer, mevrouw, Begin maart 2012 heb ik, op verzoek van mijn zoontje, mijn creditkaart gebruikt om een Game aan te schaffen op de PSN-site van Sony. Onlangs ontdekte ik dat er nog een aantal afboekingen zijn verricht. Kennelijk houdt Sony mijn creditkaartgegevens vast en kon mijn zoon van 14 jaar toch bestellen. In mijn ogen een zeer ongewenste situatie. Ook de Creditkaartmaatschappij vindt het vasthouden van gegevens ongebruikelijk.
Nadat ik met moeite contactgegevens van Sony heb gevonden en hen daar vragen over heb gesteld heb ik een anoniem antwoord per mail ontvangen.
Mijn vraag aan u is welke stappen er verder gezet kunnen worden om dit soort praktijken te voorkomen?. Kan het AFM en/of creditmaatij niet verbieden om creditkaartgegevens op te slaan? Verder zou ik de m.i. onterecht afgeschreven bedragen (totaal 90,=) terug willen ontvangen. Het dossier heeft bij Sony het nummer: 120806000787.

Indien nodig kan ik aanvullende gegevens uit het dossier toesturen.

Gewenste oplossing

De door mij niet geautoriseerde afgeboekte bedragen terugstorten en stoppen met deze handelswijze
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

2 reacties

  1. Auteur
    Sony Consumenten Electronica
    Datum
    Geachte Hr./Mevr. van der Heijden,Ter informatie;
    Dit forum wordt door Sony Benelux bekeken m.b.t. de producten en diensten die deze Sony divisie aanbiedt in Nederland.
    Daaronder vallen de consumenten AudioVideo en VAIO/Tablet producten.
    Sony Playstation, Sony Mobile (Ericsson), Sony Music, Sony Professional, producten en diensten worden niet via dit platform ondersteund.
    Uw informatie is intern naar de bedoelde Sony Divisie doorgegeven, van daar uit dienen zij uw klacht in behandeling te nemen. Via dit forum zal er helaas geen antwoord m.b.t. de voortgang behandeling van uw klacht naar u kunnen resulteren.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Consumer Relations
    Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited
  2. Auteur
    T.A.C. vd Heijden
    Datum
    Er is niets afgehandeld; de klacht is naar een andere afdeling van Sony doorgestuurd.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen