Klacht Sony Consumenten Electronica: Online cashback werkte niet en post niet aangekomen???? Tjonge....

Bonilo

Eind 2015 hoofdtelefoon mdr10rbt gekocht met 20 euro cashback actie . Online cashback aangevraagd echter mijn EAN code stond niet in de lijst, het product zelf wel. Hier ging het dus al mis. Vervolgens toch de code per post opgestuurd. Eind Januari gevraagd of alles goed was ontvangen en kreeg ik een ontwijkend antwoord 'omdat het per post is verstuurd kan het wat langer duren' In April nog steeds niets gehoord; en nu krijg ik op elke mail krijg ik het standaard antwoord 'om uw aanvraag in behandeling te nemen dienen wij een kopie van de streepjescode per mail te ontvangen'. Ik kan niet achterhalen of ze dan wel mijn aankoopbon hebben ontvangen; er wordt niet aangegeven of mijn post is aangekomen,.
Ik kom geen stap verder. Ik heb geen kopie van de streepjescode gemaakt maar wel het nummer aan hen doorgegeven? Ik zie het verschil niet, ik kan toch ook een foto van een doos in de winkel maken. Slechte zaak Sony, alles afdoen met het lijkt wel automatische emails.

Excuus voor het feit dat mijn streepjescode niet in de online lijst voortkwam waardoor ik de cashback actie niet online kon afhandelen. Duidelijkheid of mijn post nu wel of niet is aangekomen. Uitleg waarom een foto van de code wel voldoet en het de code zelf niet. Als aankoopbon en code zelf bij Sony zijn graag de 20 euro cash back.

Hoi Ilona,

Vervelend om te horen dat dit niet goed is verlopen.
    Op de doos van jouw headphone staat een unieke streepjescode, welke nodig is voor controle. Dat samen met een foto of scan van de bon is voldoende.
    Heb je nog een kopie van de foto en bon voor ons?

Kun je ons vertellen wat jouw registratienummer is?

Sony Nederland
    Bonilo
    Jammer dat we in kringetjes blijven rond draaien, weer dezelfde reactie van Sony.... .De bon is met de online registratie naar jullie gestuurd. die moeten jullie echt hebben. Ik heb zelfs een registratie nummer van jullie voor mijn aanvraag. De streepjes code is per post opgestuurd daar heb ik geen foto van gemaakt maar alleen de code van genoteerd die ik ook naar jullie heb gestuurd. Dit probeer ik al een tijd te communiceren, dat jullie eigenlijk alles in bezit moeten hebben.......
    Hoi Ilona,

Jouw registratienummer had je al bijgevoegd in de referentie. We gaan kijken wat er is mis gegaan.
    Sony Consumenten Electronica
    Er is niks ontvangen per post. Daarom kan de check niet uitgevoerd worden.

We snappen dat je de barcode al uitgeknipt hebt en opgestuurd. En dat je jammer genoeg geen kopie hebt, dwingt ons te kijken naar een alternatief.

In de doos van de headphone zit een garantiebewijs. Een klein lichtblauw-wit boekje met een barcode erop.
    Als je daar een foto van kunt maken en een foto van de factuur, dan kan dat gekoppeld worden aan jouw cashback. Kun je deze mailen naar sonypromotie@consumercare.info ?
    Bonilo
    Fijn dat jullie over een alternatief denken. Helaas heb ik niets van de spullen bewaard of bij de hand. Wat ik niet begrijp is waarom jullie niet met de code zelf kunnen werken.? Als het scannen van de barcode niet lukt wordt toch het nummer eronder gebruikt? Met dit in gedachte als backup heb ik de code genoteerd.
    Sony Consumenten Electronica
    Wij kunnen nu niet controleren of je daadwerkelijk het product hebt, wat je claimt te hebben.
    Je vult het registratieformulier in met numer 1001. Dan vragen we om een foto te maken van diezelfde code, zodat dit handmatig gekoppeld wordt. Dat in combinatie met de factuur geeft ons genoeg informatie om dit te keuren.

Op dit moment hebben we geen factuur en geen ingestuurd bewijs van het product.
    Vroeger lieten we alleen toe om die code uit te knippen en te versturen met de post. Dan kan er met de code zelf niks fout gaan.
    Maar omdat de post niet altijd bij het juiste adres aankomt, staan we ook digitale upload toe.

Lang verhaal kort. We hebben de factuur nodig en een fysieke kopie van de code. Dus niet geschreven, want daar kan niks aan ontleend worden.
    Bonilo
    Mijn factuur is geupload, die zouden jullie in bezit moeten hebben. Kunt u dit bevestigen?
    We hebben geen factuur.

Daarom nogmaals graag sturen naar sonypromotie@consumercare.info samen met een foto van het garantiebewijs wat in de doos zit.
    Bonilo
    Dus nu blijkt er niets te zijn aangekomen bij Sony: mijn post niet en zelfs niet datgene dat ik online heb ingediend? ?!! Terwijl ik nav van mijn online aanmelding wel een registratienummer heb ontvangen.... vreemd. Het lijkt dat er een hoop misgaat bij Sony. Ik heb er geen vertrouwen in dat dit nog netjes opgelost wordt. Ik sluit mijn klacht af; verspilde energie. Een teleurgestelde consument.
    Hoi Ilona,

We kunnen het zo in orde maken voor je. Er is nu driemaal aangegeven wat je waarheen moet sturen.
    De upload is mislukt bij de registratie, want we kunnen jouw registratie zelf wel vinden.

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?