Klacht Sony Consumenten Electronica: Playstation 4 - Zwart beeld

StephanRS89

In december 2014 heb ik een PS4 gekocht, deze werkte naar behoren. Een paar weken geleden begon ik echter problemen te krijgen, het beeld ging regelmatig een aantal seconden op zwart. Dit gebeurt steeds vaker en vaker. Ik heb een andere HDMI poort (in de televisie) en andere HDMI kabel geprobeerd, maar helaas houdt het probleem nog aan.

Via de website van Playstation kwam ik erachter - na het intypen van mijn serienummer - dat ik maar 1 jaar garantie heb en dat als ik dit wilde laten repareren ik er zelf voor zou moeten betalen (minstens €150,-). Nu lijkt mij dit ontzettend onredelijk, ik neem aan dat je als consument wel mag verwachten dat zo'n apparaat van €400,- wel iets langer dan 17 maanden mee kan.

Even gebeld met zowel Playstation en Intertoys (waar het destijds in aangeschaft) en ook zij geven aan dat de garantie niet meer geldt. Naar mijn weten heb ik minstens twee jaar recht op een deugdelijk product, voor zo'n duur apparaat waarschijnlijk ook veel langer.

Ik wil dat Playstation mijn PS4 kosteloos repareert.

Sony Consumenten Electronica
    Hoi Stephan,

Wij zijn PlayStation niet, dus we kunnen je inhoudelijk niet helpen met de garantie.

Wat we wel kunnen adviseren is om contact op te nemen met Intertoys om het tweede garantiejaar te honoreren. Je hebt een koopcontract met Intertoys afgesloten en zij moeten garant staan voor het product.
    Desnoods contact opnemen met het hoofdkantoor.

Mvg,

Sony Nederland

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?