Opgelost door Sony Consumenten Electronica: Playstation 4 icm Dual Shock 4

Remco E

Op 15/01/2014 heeft Bart Smit mijn Playstation 4 geleverd. Enige tijd later heb ik een bij een andere retailler een tweede controller gekocht. Nu is met beide Dual Shock 4 controllers recent een probleem ontstaan, namelijk: van beide linker joysticks is het rubber gescheurd en laat dit bovendien los. De tweede controller viel binnen de door Playstation bepaalde garantieduur en is daarmee vervangen.

Ondanks dat het voor Sony, de retaillers alsook op internet een bekend/onderkend probleem is, levert het vervangen van de meegeleverde/eerste controller (die ik als totaal product 'playstation 4' voor een aanzienlijke prijs heb aangeschaft) schijnbaar wel een probleem op.

Als consument ben ik op de hoogte van het recht op een deugdelijk product en garantie bepalingen daaromtrent. Los van de rechten ben ik echter meer teleurgesteld over de wijze waarop ik voor mijn gevoel met een kluitje het riet wordt ingestuurd met de oplossing: 'u moet een nieuwe controller kopen'.

Omdat dit een bekend probleem is, het product nog niet zo oud is (ook niet veel gebruikt is) dat het dergelijke slijtage kan hebben en bovenal omdat mijn ervaring ten aanzien van Sony normaliter een stuk beter is, zou ik de controller graag gerepareerd danwel vervangen zien. Graag hoor ik van u.

Sony Consumenten Electronica
    Beste Remco,
    Op klachtenkompas behandelen wij geen Playstation, maar hebben de gegevens doorgezet naar de helpdesk van Playstation
    Sony Benelux
    Remco E
    Hoewel het traject voorafgaand aan deze reactie via klachtenkompas teleurstellend verlopen was, waardeer ik het dat (hoewel via klachtenkompas geen playstation behandeld wordt) het nu naar behoren is opgelost. Dank voor uw (re)actie.

Remco E

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?