Opgelost door Sony Consumenten Electronica: Playstation 4

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 140118
Gebruiker
EdwinvanGiessen
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Beste Sony Consumenten Electronica,

Ik ben sinds de eerste generatie gameconsole een tevreden gebruiken van Playstation.
Op 26/10/2014 heb ik een PS4 gekocht, deze staat altijd op dezelfde plek in de woonkamer.
Afgelopen vrijdag wilde ik met SW Battlefront aan de slag gaan, maar na het opstarten van de PS4 bleef het beeld zwart. Een witte lichtbalk verscheen op de console.
De op de site van Sony aangedragen oplossingen om dit euvel te verhelpen werkten niet.

Navraag bij de winkel leert me dat het defect in de console zit. De officiele garantietermijn is verlopen, reparen kost zo'n 200euro.
Vanzelfsprekend ben ik niet tevreden met dit antwoord.
Ik vind namelijk dat ik er vanuit mag gaan dat een PS4 langer blijft functioneren dan 1 jaar. Tevens staat de Europese garantieperiode op twee jaar.

De oplossing

Daar het produkt net een paar weken buiten de garantietermijn van 1 jaar is, zou ik willen dat Sony kosteloos de reparatie uitvoert.

6 reacties

  1. Auteur
    Sony Consumenten Electronica
    Datum
    Hoi Edwin,

    Je kunt de PS4 ter reparatie aanbieden bij de winkel waar je het product hebt aangeschaft.
    Als je dit bij PlayStation direct doet, dan krijg je inderdaad 1 jaar garantie. De winkelier staat garant voor het tweede aankoopjaar.

    met vriendelijke groet,

    Sony Nederland
  2. Auteur
    EdwinvanGiessen
    Datum
    Bedankt voor de snelle reactie Sony, Ik ben naar de winkel (MM DB) gegaan en daar prima te woord gestaan. De winkel pakt eea op. Over daadwerkelijk kosteloos repareren niet gehad, maar dat lijkt me na jullie reactie en houding winkel totaal geen probleem.
    Hopelijk snel gerepareerd, de sintkado's voor PS4 en verlenging PS-plus zijn reeds in huis.
  3. Auteur
    Sony Consumenten Electronica
    Datum
    Goed om te horen Edwin! We hopen dat je de PS4 spoeidig weer in huis hebt!
  4. Auteur
    EdwinvanGiessen
    Datum
    Complimenten aan Mediamarkt! Filiaal ''s-Hertogenbosch heeft dit uitstekend in samenwerking met Sony vlekkeloos opgelost.
    Een hele nieuwe PS4 inmiddels gekregen.
    Super Service met een hoofdletter S! Recommended!
  5. Auteur
    Sony Consumenten Electronica
    Datum
    We zijn blij dat het goed is opgelost. Fijne feestdagen Edwin!
  6. Auteur
    EdwinvanGiessen
    Datum
    Nogmaals dank, en fijne dagen!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
EdwinvanGiessen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen