Opgelost door Sony Consumenten Electronica: Playstation 4

Beste Sony Consumenten Electronica,

Ik ben sinds de eerste generatie gameconsole een tevreden gebruiken van Playstation.
Op 26/10/2014 heb ik een PS4 gekocht, deze staat altijd op dezelfde plek in de woonkamer.
Afgelopen vrijdag wilde ik met SW Battlefront aan de slag gaan, maar na het opstarten van de PS4 bleef het beeld zwart. Een witte lichtbalk verscheen op de console.
De op de site van Sony aangedragen oplossingen om dit euvel te verhelpen werkten niet.

Navraag bij de winkel leert me dat het defect in de console zit. De officiele garantietermijn is verlopen, reparen kost zo'n 200euro.
Vanzelfsprekend ben ik niet tevreden met dit antwoord.
Ik vind namelijk dat ik er vanuit mag gaan dat een PS4 langer blijft functioneren dan 1 jaar. Tevens staat de Europese garantieperiode op twee jaar.

Daar het produkt net een paar weken buiten de garantietermijn van 1 jaar is, zou ik willen dat Sony kosteloos de reparatie uitvoert.

Hoi Edwin,

Je kunt de PS4 ter reparatie aanbieden bij de winkel waar je het product hebt aangeschaft.
    Als je dit bij PlayStation direct doet, dan krijg je inderdaad 1 jaar garantie. De winkelier staat garant voor het tweede aankoopjaar.

met vriendelijke groet,

Sony Nederland
    EdwinvanGiessen
    Bedankt voor de snelle reactie Sony, Ik ben naar de winkel (MM DB) gegaan en daar prima te woord gestaan. De winkel pakt eea op. Over daadwerkelijk kosteloos repareren niet gehad, maar dat lijkt me na jullie reactie en houding winkel totaal geen probleem.
    Hopelijk snel gerepareerd, de sintkado's voor PS4 en verlenging PS-plus zijn reeds in huis.
    Sony Consumenten Electronica
    Goed om te horen Edwin! We hopen dat je de PS4 spoeidig weer in huis hebt!
    EdwinvanGiessen
    Complimenten aan Mediamarkt! Filiaal ''s-Hertogenbosch heeft dit uitstekend in samenwerking met Sony vlekkeloos opgelost.
    Een hele nieuwe PS4 inmiddels gekregen.
    Super Service met een hoofdletter S! Recommended!
    Sony Consumenten Electronica
    We zijn blij dat het goed is opgelost. Fijne feestdagen Edwin!
    EdwinvanGiessen
    Nogmaals dank, en fijne dagen!

EdwinvanGiessen

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?