Klacht Sony Consumenten Electronica: Playstation account ten onrechte geblokkeerd, geen hulp om het op te lossen

adhoc

Ik probeer Playstation support nu een aantal dagen telefonisch te bereiken, maar de wachttijden bedragen meer dan een uur.

Ik heb een dure Playstation aangekocht om Just Dance te kunnen spelen in deze Corona tijden waarin het al moeilijk genoeg is om beweging te krijgen. Ik heb daarbij Just Dance 2020 via het Sony online Playstation platform, via een download, waar de prijs euro 49,99 is. In de winkel is deze inmiddels te kopen voor 28 euro, dus daar begon de eerste diefstal. Even later bleek dat ik nog extra muziek erbij kon kopen, dit heb ik gedaan met een abonnement van 4 euro per maand, betaling via Paypal. Toen ik deze unlimited versie wilde spelen deed hij het niet en moest ik via Ubisoft een apart account gaan aanmaken, ook dit weer gedaan, maar daar werkte de unlimited versie niet. Ik heb dus netjes via Paypal gevraagd om terugboeking van die 4 euro en stopzetten van het maandelijkse abonnement, omdat het niet werkte. Sony blokkeert mijn account voor Playstation met de melding dat ik een achterstallige betaling heb, ik kan mijn Playstation niet gebruiken. Dit ondanks dat ik heel duidelijk via PayPal het probleem aangegeven heb. Vervolgens gebeld met de klantenservice Sony of ze dit kunnen rechtzetten, die mij kon vertellen dat ik een 2016 versie had van het unlimited muziek en dat hij het zou gaan oplossen. Dit is dus een fout in de console, je krijgt alleen de 2016 unlimited versie te zien als je zoekt naar de Unlimited versie 2020. Inmiddels is de Unlimited versie gewoon gratis te verkrijgen via Ubisoft, dus dat maandabonnement verkopen was sowieso ook diefstal. Vervolgens krijg ik een mail alsof ik een crimineel ben en ze houden de blokkade op mijn account. Ik probeer dit nu op te lossen met de klantenservice maar die stuurt mij een mail dat ik die 4 euro moet betalen en anders blijft mijn account geblokkeerd. Ik moet een voucher kopen ergens en die 4 euro moet ik met die voucher betalen en dan de aankoopbon en die voucher te fotograferen en die weer ergens naar toe te sturen. Waar ik die voucher moet kopen en waar het naartoe moet wordt verder niet gecommuniceerd. Ik kan dus mijn Playstation van 600 euro niet gebruiken, omdat Sony een fout heeft in zijn software en de klantenservice niet thuis geeft en niet bereikbaar is. De methode om de boel weer aan de praat te krijgen is heel gecompliceerd en heeft geen enkele verhouding tot hoe makkelijk ze je geld nemen via Paypal als er wat betaald moet worden.

Dat Sony de blokkade van mijn account afhaalt en mij compenseert voor de dagen dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de console en de software die ik aangekocht heb.

Nog steeds niet opgelost
    adhoc
    Nog steeds niet opgelost, ondanks dat ik inmiddels (ten onrechte) betaald heb en alle gevraagde documenten doorgestuurd heb.
    adhoc
    Nog steeds niet opgelost, ik krijg steeds een standaard email over het betalingsproces inmiddels heb ik wederom betaald en Sony gaat niet in op het echte probleem, namelijk dat er een fout in de console zit dat je software uit 2016 geleverd krijgt voor een spel uit 2020. Nu krijg ik een mail dat ik te laat gereageerd zou hebben, echter heeft de klantenservice zelf geen antwoord gegeven, waardoor ze net zo lang gewacht hebben totdat ze dit konden zeggen.
    adhoc
    Nog steeds niet opgelost, Sony wil nu dat ik ze bel, maar de wachttijden van de klantenservice zijn waanzinnig lang. Ik hoor graag van Sony
    adhoc
    Ik wacht nog steeds op Sony
    adhoc
    Ik wacht nog steeds op Sony om contact op te nemen met mij
    Still waiting
    Still waiting for Sony
    adhoc
    Sony never resolved the issue.

no solution offered

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?