Klacht Sony Consumenten Electronica: schermpje van sony nex c 3 slijt aan randen en beschadigt (te)snel

HENDRIK.12

Zeer tevreden ben ik over mijn nieuwe foto-camera: De Sony nex-C3.
Goede tot zeer goede fotoresultaten; mijn complimenten.
aanschafdatum: maart 2015.
bij wie: particulier.
niet gebruikt/nieuw in doos.
Echter 'het-schermpje-met-zoekfunktie' aan de achterzijde van de camera
is (nu,na een half jaar gebruik) al beschadigd; m.n. aan de randen is de laag afgeschilferd.
Het oogt niet fraai en ik denk,dat ik m.n.455deze functie minder en minder kan gebruiken.
Terwijl deze 'zoekerfunctie' juist onderscheidend is in vergelijking met andere camera's.
Kan 'Sony-fotocamera'/klantenservice AUB daar wat aan doen?

Zo mogelijk een nieuw schermpje of een andere probate oplossing.

Hoi Harry,

Heb je geprobeerd de beschermende laag van het scherm af te halen?
    Als deze blijft zitten, dan kan de laag gaan afschilferen inderdaad.

Mvg,

Sony Nederland
    HENDRIK.12
    Dit heb ik,naar eer en geweten,niet gedaan.
    Toch is de laag aan het afschilferen.
    Ik hoop,dat u,Sony, toch met een klantvriendelijke oplossing wilt en kan komen.
    Hartelijke groet,
    Sony Consumenten Electronica
    De laag die afschilfert is een screen protector. Die kun je eraf halen. Probeer dat eerst eens.
    aan klantenservice Sony
    Zelfs met vrouwennagels valt er niet aan het glas/plastic oppervlak van het schermpje te krabben. Blijft mijn klacht......
    Toch hoop ik op een afdoende oplossing en reken op de deskundigheid en service-gerichtheid van Sony.
    In ieder geval al bedankt voor de snelle reacties.
    een enthousiast Sony-camera-gebruiker
    Sony Consumenten Electronica
    In dat geval raden wij u aan om terug te gaan naar de winkel waar u de camera heeft aangeschaft.
    De winkel zal de camera bij ons dan ter reparatie aanbieden. Dan kunnen wij kijken wat er aan gedaan kan worden.

Er zit overigens wel een coating met een screen protector op. Maar deze zit erg stevig vast en is er niet makkelijk af te halen. Die coating is waarschijnlijk gaan schilferen, maar het schermpje zal zelf nog prima in orde zijn.
    HENDRIK.12

Inderdaad valt voor mij/mijn echtgenote de coating niet met de nagels te verwijderen. U meldde ik dit in een eerdere mail.
    In mijn eerste mail maakte ik melding van mijn aankoop bij een particulier,niet bij een winkel.
    Om die reden verzoek ik u,mijn Sony-camera rechtstreeks bij u aan te (mogen)bieden; om de klacht te verhelpen.
    Bij voorbaat dank voor uw (snelle)reacties en adviezen.

Harry C.A. Daudt
    PS. Mijn 'NEXJE' zal ik -nu herfst-node missen.
    Sony Consumenten Electronica
    Heeft u een aankoopbewijs beschikbaar van de winkel waar het product oorspronkelijk is aangeschaft?
    HENDRIK.12
    In reactie op uw mail/schrijven,
    Nee, niet aanwezig in de doos.
    Wel aanwezig:
    instructieboekje+Europees Garantiedocument(niet ingevuld).

HCA Daudt
    Sony Consumenten Electronica
    Onze excuses, zonder garantiebewijs kunnen we helaas niks doen.
    Het toestel is in 2011 uitgebracht, dus het is voor ons niet na te gaan wanneer het aangeschaft is.

We kunnen adviseren om toch de beschermende laag eraf te halen. Dan is het probleem opgelost en is het weer goed zichtbaar.
    Dit is niet makkelijk te doen en vergt kracht.
    HENDRIK.12
    Ik was beslist van mening,dat Sony mijn klacht en mij als klager serieus zou nemen.Ik ben daarin teleurgesteld.
    Sony stelt zich m.i. formeel op en zet niet 'de laatste service - stap:
    mijn fototoestel in haar service-centrum te bekijken en te onderzoeken. Sony zou zelf ook van dit onderzoek naar de oorzaak van dit m.i. defect kunnen leren.
    Ik hoop,dat Sony op haar beslissing terug komt en mij als klant en 'ambassadeur' van de Sony-nex-3 waardeert en niet kwijt wil.
    Sony Consumenten Electronica
    We nemen je klacht serieus. Het blijft echter een klacht over een product van minimaal vier jaar oud. .
    Er valt geen beslissing te nemen over dit wel of niet in behandeling nemen. Er is geen aankoopbewijs aanwezig, wat het voor ons niet mogelijk maakt om dit onder garantievoorwaarden te repareren.
    Ook is er al een oplossing aangeleverd om de beschermende laag van het scherm af te halen.

We kunnen het toestel natuurlijk onderzoeken, maar daar zitten wel onderzoekskosten aan vast en mogelijke reparatiekosten
    HENDRIK.12
    Ik hoop,als enthousiast Sony-Nex3 gebruiker nog een laatste suggestie aan de Service-dienst van Sony-Nederland te doen.
    Waarom deze suggestie?
    Contact nam ik op met de winkel: 'Foto De Vakman',
    met een 'verkoper-met-ervaring'.
    Ik bleek beslist niet de enige met deze klacht:
    het menselijk zweet(transpiratie)is de bron van deze klachten: daarmee functieverlies van het scherm.
    Sony verzoek ik vriendelijk , uit coulance mij een nieuw scherm toe te sturen.
    Beste Harry,

Dat kunnen we niet doen. Je hebt geen aankoopbewijs en jouw toestel is te oud om aanspraak te maken op coulance.
    Vooral als het gaat om een scherm beschermer. Wederom, haal de beschermende laag eraf en het is opgelost.
    Aan Sony - servicedesk,
    Bij deze gedachten - uitwisseling over een defect schermpje van de Sony-Nex3 het volgende:
    Er zijn 2 'verliezers': mij,als klant en u als fabrikant/leverancier. Het is namelijk: anti-reclame. De mond-op-mond-anti-reclame zal zeker zijn werk doen.Onbegrijpelijk deze 'Sony - zuinigheid'.
    Sony Consumenten Electronica
    Waarom begrijp je niet dat een product te oud kan zijn om onder fabrieksgarantie te vallen dan? Vooral omdat je geen aankoopbewijs heb. Zo kan geen enkele fabrikant ergens van uitgaan toch?

Normaliter kun je bij de winkel waar je het product hebt aangeschaft terecht voor een garantie afhandeling. Daar zal in dit geval hetzelfde antwoord gegeven worden.
    HENDRIK.12
    Ik vind,dat SONY zich niet aansprakelijk toont voor zijn product:
    de sony-nex3. Ik kan straks op dit schermpje mijn foto-object niet meer zien.
    Nieuw in de doos kocht ik deze camera van een particulier in april 2015. Je mag verwachten,dat een schermpje/geen ander zoeker- beeld je mag (blijven) informeren over je 'onderwerp'.
    Ik vind dit ronduit slecht......en geen reclame voor SONY.

HENDRIK.12

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?