Klacht Sony Consumenten Electronica: Sony actie: gratis achterspeakers worden NIET geleverd.

S van der Bend

In december 2018 kochten mijn vrouw en ik, na een gedegen oriëntatie, een Sony Soundbar. De keuze voor dit product was verleidelijk door de Sony actie: gratis twee achterspeakers (t.w.v. 300,- euro) of cashback (t.w.v. 120,- euro). De combinatie van de soundbar met de actiespeakers heeft ons doen besluiten om tot koop over te gaan.

Om voor de actie in aanmerking te komen, hebben wij (aan Sony) allerlei bewijzen moeten aanleveren van de koop, inclusief een unieke code die wij uit de doos van het Soundbar hebben moeten knippen.
Een aantal weken later ontvingen wij het bericht van Sony dat juist deze unieke code niet zou zijn aangeleverd en dus de aanvraag niet in behandeling konden nemen. M.a.w. Sony beweert dat alle andere documenten zijn wel ontvangen zijn, maar juist de code (waar er maar 1 van is!) is niet ontvangen?!

Op allerlei manier hebben wij Sony proberen uit te leggen dat wij alles hebben aangeleverd en nogmaals kunnen aanreiken, maar dat wij niet voor een tweede keer een unieke code kunnen uitknippen. Toch blijft Sony volhouden dat ze de aanvraag niet in behandeling nemen.
Het retourneren van de Soundbar is ook niet mogelijk omdat de doos is beschadigd door het uitknippen van de code.

Na diverse telefoontjes en e-mails, laat Sony niet meer van zich horen.
We voelen ons bedonderd en machteloos. Wat kunnen wij nog?

Graag zouden wij zien dat de achterspeakers als nog geleverd zouden worden. Als Sony echter blijft volhouden dat dit niet mogelijk is, dan willen wij graag het product als retour aanbieden zodat we voor een betere prijs/kwaliteit product over kunnen gaan.

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?