Klacht Sony Consumenten Electronica: Sony dwingt onnodig aanschaffen van eigen product af voor draadloos gebruik van PS Now

F.Kropveld

Ik heb onlangs Playstation Now gedownload en geïnstalleerd op mijn pc met een gratis trial. Met deze service zou ik voor een vast bedrag per maand allerlei playstation games op mijn desktop kunnen spelen.
Het nadeel hiervan is wel dat specifiek een playstation controller vereist (namelijk de dualshock 4).
Nu vind ik dat nog niet eens zo'n ramp, aangezien ik daarmee ook met mijn vrienden op hun playstation mee kan spelen en de controller ook voor andere pc spellen kan gebruiken.
Wat me alleen echt dwars zit is dat ik, om draadloos via Playstation Now spellen te kunnen spelen, een speciale bluetooth adaptor van Sony nodig heb die rond de 20 euro kost. Ik heb na het aanschaffen van hun controller geen zin om nog eens onverwachts geld uit te moeten geven aan Sony producten.
En dat terwijl ik via andere onafhankelijke services zoals Steam prima de playstation controller met mijn merkloze bluetooth adaptor kan gebruiken.
Met andere woorden; technisch is het prima mogelijk om deze PS controller met elke bluetooth adaptor met mijn PC te verbinden, maar Sony eist dat ik voor hun servie specifiek hun adaptor aanschaf om draadloos te kunnen spelen.
En dat ligt niet aan de spellen zelf, want bijvoorbeeld het spel Borderlands kan ik op Steam wel draadloos spelen met deze controller, maar niet via Playstation Now.
Nu kan ik de controller wel met een USB kabel verbinden, maar ik zou graag ook op de bank met met vrienden kunnen spelen.
Ik vind het hartstikke mooi dat ze playstation games beschikbaar stellen op deze manier voor mensen die geen playstation aan willen/kunnen schaffen, en het zou nog mooier zijn als ze nog bredere ondersteuning bieden qua controller verbinding.
Tot die tijd hou ik het waarschijnlijk bij Steam

Ik wil graag horen dat ze elke bluetooth adaptor gaan ondersteunen. Dit is onnodig opleggen van eigen producten.

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?