Opgelost door Sony Consumenten Electronica: Spontane barst Xperia Z

Roselinde

Ik heb n.a.v. de site van de consumentenbond (met soortgelijke klachten) al contact gezocht met Sony. Zij hebben aangegeven dat wij het toestel naar The Phone House moesten brengen, die op hun beurt het toestel naar Dynafix hebben gestuurd. Als er een prijsopgave zou komen moest ik weer contact opnemen met Sony (zij hadden beloofd het op te lossen). Dat heb ik inmiddels gedaan. Ik ben verbaast over de uitkomst. Ze hebben aangegeven dat ze mijn klacht hebben afgewezen, want het zou mijn eigen schuld zijn. Dynafix heeft druk/val/klem schade geconstateerd.

Op het moment van de barst was het toestel nog geen vier maanden oud. Tevens heb ik aangegeven dat ik het toestel uiterst zorgvuldig heb behandeld en altijd in mijn hoesje heeft gezeten. Ook is er niets te voelen aan de buitenkant, niet op het scherm maar ook niet aan de randen en/of achterkant. Ik wilde één en ander over de mail gestuurd met hun conclusie en bewijs dat het mijn schuld is. Dat gaan ze niet doen!

Dat is lastig, aangezien ik geen vertrouwen meer heb in de Xperia Z! Dus een ander toestel of mijn geld terug.

Sony Consumenten Electronica
    Geachte Mevr. Letteboer,Het spijt ons te horen van uw ervaring.
    Wij willen u er op wijzen dat dit forum ondersteuning geeft voor vragen en ervaringen over Sony audio- en video consumentenproducten via Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited.
    Er is geen ondersteuning vanuit Sony Mobile (telefoons) of Sony Playstation ingericht op dit platform.Wij verzoeken u in voornoemde gevallen de contact/supportmogelijkheden van desbetreffende afdelingen te gebruiken;
    Voor Sony Mobile ondersteuning, zie de website: http://www.sonymobile.com/global-en/support/contact-us/country/nl_NL/
    Chat support – Telefonische ondersteuning – Ondersteuning per e-mailVoor Sony Playstation ondersteuning, zie website: http://nl.playstation.com/support/Met vriendelijke groet,
    Consumer Relations
    Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited
    Roselinde
    Deze reactie had ik al verwacht, aangezien bij andere soortgelijke klachten deze zelfde reactie is geplaatst. Inmiddels heb ik een mail gestuurd naar het vernoemde mailadres. Sony heeft beloofd het nogmaals uit te zoeken. Ik hoop dat het goed komt; vooral omdat er nieuwe ontwikkelingen zijn die te vinden zijn op de site van de consumentenbond. Het kan en mag toch niet zo zijn dat ze me in de kou laten staan. Wetende dat het product helaas niet voldoet. We wachten af!
    Roselinde
    Jammer het blijft stil aan de kant van Sony. Inmiddels hè
    Roselinde
    Jammer het blijft stil aan de kant van Sony. Ik heb al die tijd geen telefoon; hoop snel wat te horen!
    Roselinde
    Net een nieuwe telefoon ontvangen! Super Sony....