Klacht Sony Consumenten Electronica: Zeer matige service

Mike

Mijn laptop is opgestuurd ter reparatie naar het Sony Repair Centre in Duitsland. Hij is daar aangekomen op 06-12-2013 en zou daar volgens de mail maximaal 3 werkdagen blijven of anders zou ik bericht krijgen. Vervolgens heb ik geen enkel bericht meer gehad. Ik heb een tijdje geduldig gewacht, vervolgens een mail gestuurd en waarna daar na 2 weken nog niet op gereageerd was gebeld naar de helpdesk. De medewerker vertelde mij tussen wat bijdehante opmerkingen door dat m'n laptop aan het wachten was op wat onderdelen die op oudjaarsdag binnen zouden komen en dat ik mijn laptop die vrijdag, of na het weekend terug zou krijgen. Na het weekend nog niks dus ik belde weer en ik zou terug gebeld worden. Nooit gebeurt. Ik ben ondertussen beloofd 4 keer te worden terug gebeld maar dat is nog geen enkele gebeurd. De laptop heb ik volgende week nodig voor mijn opleiding en ik heb hem nog steeds niet. Dit vind ik heel erg kwalijk, evenals de manier waarop er met mij wordt omgegaan.

Ik wil graag deze week of in de loop van volgende week mijn laptop terug hebben of anders wil ik mijn geld terug, plus een compensatie voor de tientallen telefoontjes die ik heb moeten plegen zonder enkel resultaat.

Sony Consumenten Electronica
    Geachte Hr.van Oudshoorn
    Het spijt ons te horen van uw reparatie ervaring met uw Sony VAIO product.
    Om uw ervaring en de verstrekte reparatiegegevens door te nemen, wordt er binnen 24 uur (werkdagen) door een medewerker van ons Consumenten Informatie Centrum contact met u opgenomen.
    Consumer Relations
    Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited
    Mike
    Beste Sony,Bedankt voor uw reactie. Ik snap dat zo'n reparatie iets langer kan duren dan 5 werkdagen. Ik ben vooral boos dat ik niet geïnformeerd word waarom het zo lang duurt en de medewerkers mij alle kanten op verwijzen en weigeren mij zelf te helpen. Vandaag werd ik gebeld door een man die mij meer zou vertellen over mijn laptop en het enige wat hij zei is dat de laptop wacht op onderdelen die tussen 21 en 27 januari zullen aankomen. Verder kon hij mij ook niks vertellen en zou (1/2)
    Mike
    (2/2) iemand anders mij meer vertellen. Deze persoon heeft mij zelf ook weer niets nieuws vertelt en stond te popelen om het gesprek te beëindigen want 'hij had nog meer te doen'. Ook dit van die onderdelen vond ik vreemd want een andere man zei dat die op oudjaarsdag al binnen zouden komen. Dit is een behoorlijk verschil. Zeker omdat er op internet veel klachten over problemen met de VAIO te zien zijn die hetzelfde zijn als mijn probleem, dus het zou geen onbekend probleem moeten zijn.Mvg
    Mike
    Te belachelijk voor woorden dit! Zelfs nadat Sony zelf belooft mij te bellen is dat na 2 volle werkdagen weer niet gebeurt. Dezelfde dag als dat ik deze klacht hier neerzette heb ik ook weer gebeld en ook zij beloofden mij de volgende dag terug te bellen. Het gebeurt gewoon weer niet. Als het op deze manier door gaat zou ik zeker niemand aan raden om een Sony product te kopen vanwege de belachelijk slechte After-sale-service.