Klacht Sony Mobile Xperia: Gebogen Sony z1 compact

Jitske

Ik heb de telefoon 10 dagen in bezit en ben er voorzichtig mee om gegaan, tijdens het lezen van een berichtje heb ik hem uit mijn broekzak (voorzijde) gehaald en viel het mij op dat hij gebogen was.
Naar de winkel gebracht, daar zeiden ze dat het wel vaker voorkwam. Ze zouden hem opsturen (i.v.m. garantie) Na een aantal dagen stond er een bericht op e-repair dat de schade door druk-stoot-vallen kwam, en dat dit buiten de garantie valt.
Contact gehad met Sony, ze zouden dit opnieuw nakijken, en de volgende dag dit terugkoppelen. De volgende dag tot 16u geen reactie, dus contact gezocht, dit waren ze 'vergeten' Ze zou het overleggen met het hoofd, en het zo snel mogelijk laten weten. Nu zijn we weer 2 dagen verder, en heb ik het idee dat ik niet serieus wordt genomen, en dat ze proberen om het buiten de garantie te laten vallen zodat het mijn kosten en probleem is.

Nieuw toestel omdat het binnen de garantie valt.
Ook volgens de winkel gebeurt dit vaker (terwijl dit ontkent wordt door Sony)

Sony Mobile / Xperia
    Geachte heer Hoeksema,We vinden het ook vervelend voor u dat het toestel krom is gaan staan nadat u deze in uw broekzak had tijdens het fietsen.We hebben de schade nogmaals laten bekijken en moeten mede delen dat we ons aansluiten bij de conclusie van ons reparatie centrum: De buiging van het scherm kan alleen door grote druk tot stand zijn gekomen, en is daarmee veroozaakt door de gebruiker. We zullen verder niet meer tegemoet komen in deze zaak, het spijt ons zeer.
    Uw toestel is inmiddels reotur gestuurt.Met vriendelijke groeten,Sony Xperia Support
    Jitske
    Hier baal ik ontzettend van. Na 10 dagen een telefoon te gebruiken en dan te horen dat hij afgeschreven is. In de winkel zeggen ze zelfs dat het vaker voorkomt. Ik snap dat jullie dit niet toe willen geven omdat het jullie dan geld/toestel kost. Maar dan heb je wel een tevreden klant. Helaas ben ik nu niet tevreden over jullie service. Ik hoop dat we er op een goede manier uit kunnen komen.
    Info:
    Sony Mobile / Xperia
    Geachte heer Hoeksema,We begrijpen goed dat u teleur bent gesteld,
    gezien het toestel pas kort in uw bezit was.Toch is uw toestel door eigen toedoen beschadigd geraakt.
    Een mobiele telefoon blijft een electronisch apparaat dat zorgvuldig behandelt dient te worden. Er moet dan ook geen druk op het toestel komen te staan. Het spijt ons zeer, maar we kunnen in deze kwestie helaas niet verder tegemoet komen.Met vriendelijke groeten,Sony Xperia Support.
    Jitske
    Dus een telefoon is niet gemaakt om in een zak te hebben?
    Lijkt mij toch 1 van de dingen die een telefoon aan moet kunnen.
    Zover ik weet en nagevraagd heb sta ik in mijn recht. Dus ik zal kijken wat de vervolgstappen zijn
    zie:
    Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.

Jitske

Ook een klacht indienen over Sony Mobile Xperia?