Klacht Sony Mobile Xperia: Geen garantie op sony Xperia XZs

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 290906
Gebruiker
a.dejong83
Datum
3 reacties

Details

De klacht


Mijn toestel wil na laadprobleem niet meer aan.

Mijn toestel voor reparatie aangemeld en ongeprepareerd terug ontvangen.

Aan de telefoon te horen gekregen dat de garantie verlopen is ivm schade op de hoek van het toestel.

Op het zeer zachte kunststof rand van het toestel zit een schaaf schade.
Sony vind dat gebruik schade zoals dit niet onder de garantie vallen.
Mijn dure sony is daardoor direct total los volgens hun.

Ze hebben niet eens het toestel open gemaakt om te zien waar het probleem door komt
Het toestel is nooit hard gevallen of gestotren. Enkel van korte hoogte op grove vloer geschaafd. dit was paar maand terug. Het toestel heeft nog maanden hierna goed gewerkt.

De oplossing

Reparatie van toestel of andere goede oplossing.

Zomaar dure XZs afschrijven ga ik niet mee akkoord

Bijlagen

3 reacties

  1. Auteur
    Sony Mobile Xperia
    Datum
    Geachte heer de Jong,

    Wij begrijpen dat dit een bijzonder teleurstellende ervaring is.

    De reden dat de reparatie van uw toestel buiten de garantievoorwaarden van Sony is bepaald is de schade aan de hoek van het toestel. Deze schade wijst op duidelijke valschade.

    Val, druk en stootschade worden gezien als gebruikersschade. Gebruikersschade wordt niet gedekt onder de garantievoorwaarden van Sony.

    Val- / stootschade kan er tevens voor zorgen dat interne onderdelen in uw telefoon defect raken. Wellicht is deze schade niet direct merkbaar, maar dit kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat uw telefoon uiteindelijk niet meer inschakeld of laad.

    Wanneer de reparatiekosten hoger zijn dan de huidige waarde van uw telefoon zal de telefoon ongerepareerd retour worden gestuurd.

    Meer informatie kunt u vinden in de garantievoorwaarden van Sony:

    http://www-support-downloads.sonymobile.com/common/warranty_phones_NL_24_5.pdf

    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groeten,


    Sony Xperia Support Nederland
  2. Auteur
    a.dejong83
    Datum
    Daar brengen jullie het wel heel erg makkelijk van af.

    Het is toch een gebruiks voorwerp?
    Dan is het toch normaal dat hij naar een aantal maanden wat gebruiks sporen heeft.

    Zeker een behuizing die bestaat uit zeer zachte kunststof die al beschadigd tijdens een kleine stoot.
    Ik kan niet begrijpen waardoor hier de interne componenten zouden kunnen beschadigen. Als dit echt hard was gegaan dan zou het scherm ook wel gebarsten zijn. Deze staan bij sony ook wel bekent snel te knappen maar deze is nog geheel intact.
  3. Auteur
    Sony Mobile Xperia
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer de Jong,

    Het spijt mij te zien dat u niet tevreden bent met de conclussie van ons reparatiecentrum.

    Helaas kan een toestel met gebruikersschade niet binnen onze garantievoorwaarden worden gerepareerd.

    Wij begrijpen dat een telefoon wordt gezien als een gebruiksvoorwerp, echter is het toestel niet bestand tegen vallen en stoten.

    Voor verdere informatie over de garantievoorwaarden verwijs ik u graag naar het voorgaande bericht en de informatie die wij u per e-mail hebben verzonden.

    Met vriendelijke groeten,

    Sony Xperia Support Nederland

Uiteindelijke oplossing

Auteur
a.dejong83
Datum
Uiteindelijke oplossing
Niks. Zeer teleurgesteld met Sony! Al met al slechte zaak dat Sony zo met klanten om gaat. De zaak ligt op dit moment bij mijn (rechtsbijstand) verzekering. Of zij er werk van gaan maken of dat het vergoed word door mijn verzekering moet ik nog even afwachten maar voor mij is het zeer zeker dat ik geen Sony product meer koop. Vind het erg jammer want ze maken mooie toestellen. Nieuw toestel is ondertussen besteld. Dit keer een Asus product. Die hebben mij altijd super service geleverd in het verleden incl. goede coulance regelingen van producten die net buiten de garantie van 2 jaar vielen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Sony Mobile Xperia?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen