Klacht Sony Mobile Xperia: Koptelefoon uitgang na reparatie weer kapot, nu buiten garantie. Kosten: €193,41

sad Niet opgelost
D.M. Stigter

Sony, dat bekend staat als het bedrijf dat de wereld van de muziek wist veroveren door de Walkmen, is nu het spoor volledig bijster wat betreft technologie en muziek.
Tot 2x toe is de koptelefoon uitgang kapot gegaan. De eerste keer kosteloos gerepareerd binnen de garantie. De tweede keer, 3,5 maanden later, helaas niet. Hij ging kapot buiten de garantietermijn (een maand te laat). Kosten voor reparatie: €193,41.
Voor een bedrijf dat zich zo in de muziek heeft gestort, is het wonderlijk dat het essentiële onderdeel wat betreft muziek, zo snel kapot gaat.
Om het vaandel hoog te houden zou je denken dat Sony de slechte koptelefoonuitgang zo snel mogelijk zou repareren. Maar nee dus.
Binnen de klachtenafdeling kreeg ik geen enkele mogelijkheid tot overleg of onderhandeling. Na herhaaldelijk bellen, kreeg ik te horen dat managers van hoger hand hadden besloten dat Sony geenszins zou helpen met een oplossing. Buiten de garantie betekent regel het zelf maar, wij betalen niets.Het recht op een deugdelijk toestel bleek hier niet te gelden.
Een gênante vertoning.
Voor mij geen sony meer in de toekomst, maar ik zit nu met kosten van bijna 200 euro voor de reparatie.

Ik ben tevreden als de koptelefoonuitgang (wèl) goed gerepareerd wordt, op kosten van Sony, of Dynafix, de door Sony aangestelde reparateur.

D.M. Stigter
    Na twee weken nog geen reactie.

D.M. Stigter

Ook een klacht indienen over Sony Mobile Xperia?