Klacht Sony Mobile Xperia: Koptelefoon uitgang na reparatie weer kapot, nu buiten garantie. Kosten: €193,41

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 259144
Gebruiker
D.M. Stigter
Datum
1 reactie

Details

De klacht


Sony, dat bekend staat als het bedrijf dat de wereld van de muziek wist veroveren door de Walkmen, is nu het spoor volledig bijster wat betreft technologie en muziek.
Tot 2x toe is de koptelefoon uitgang kapot gegaan. De eerste keer kosteloos gerepareerd binnen de garantie. De tweede keer, 3,5 maanden later, helaas niet. Hij ging kapot buiten de garantietermijn (een maand te laat). Kosten voor reparatie: €193,41.
Voor een bedrijf dat zich zo in de muziek heeft gestort, is het wonderlijk dat het essentiële onderdeel wat betreft muziek, zo snel kapot gaat.
Om het vaandel hoog te houden zou je denken dat Sony de slechte koptelefoonuitgang zo snel mogelijk zou repareren. Maar nee dus.
Binnen de klachtenafdeling kreeg ik geen enkele mogelijkheid tot overleg of onderhandeling. Na herhaaldelijk bellen, kreeg ik te horen dat managers van hoger hand hadden besloten dat Sony geenszins zou helpen met een oplossing. Buiten de garantie betekent regel het zelf maar, wij betalen niets.Het recht op een deugdelijk toestel bleek hier niet te gelden.
Een gênante vertoning.
Voor mij geen sony meer in de toekomst, maar ik zit nu met kosten van bijna 200 euro voor de reparatie.

De oplossing

Ik ben tevreden als de koptelefoonuitgang (wèl) goed gerepareerd wordt, op kosten van Sony, of Dynafix, de door Sony aangestelde reparateur.

1 reactie

  1. Auteur
    D.M. Stigter
    Datum
    Na twee weken nog geen reactie.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
D.M. Stigter
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Sony Mobile Xperia?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen