Klacht Sony Mobile Xperia: Sony Xperia Z2 zomaar gebarsten

RonaldLamper

Ik heb sinds een maand de Sony Xperia Z2, na 1 week bleek er een barst in de achterkant gesprongen te zijn, bij nalezen stond op internet veel beschreven over dit probleem bij Sony.
Na overleg met Sony klantenservice werd ik doorverwezen naar KPN XL Alexandrium zodat ze op locatie de achterkant konden vervangen onder coulance......ik kom daar aan gisteren, helemaal niets bekend, telefoon moet opgestuurd worden 3 weken kwijt.
22 september ga ik op vakantie, en ik kocht dit toestel om onder water te fotograferen, met een barst erin wordt dat moeilijk.
Ik kan voor m'n werk geen 3 weken zonder toestel, en een kapot toestel na 1 week...Sony, aub los dit op

Ik wil graag dat Sony dit probleem oplost, ze doen alsof ze er niets van weten, maar ondertussen staat internet er vol mee.
Ik vraag niets anders dan iedere andere consument: SERVICE
Ik koop een toestel ter waarde van bijna € 700,- na 1 week barst de achterkant (wellicht teveel spanning erop zoals vaak te lezen valt)
Monteurs bij KPN constateren geen valschade en dus een fabricagefout maar vervolgens ben ik daar de dupe van door 3 weken zonder toestel te lopen????/
Graag een snelle en adequate oplossing!

Sony Mobile / Xperia
    Beste Ronald,we vinden het vervelend dat je Xperia Z niet in orde is. Je hebt verschillende keren contact gehad daaromtrent en we willen graag nogmaals uitleggen dat we het probleem niet op afstand kunnen oplossen. We raden dringend aan het toestel aan te bieden voor reparatie. Het is een water - en stofdicht toestel, dat alleen bij het hoofdreparatie centrum in een gesealde ruimte mag worden geopent. De schade zal ook even beoordeelt moeten worden. We kunnen niets doen zo lang dit niet is gebeurd, Ronald. Je begrijpt ook zeker, dat we een fysieke schade op afstand niet kunnen beoordelen. Bedankt voor je begrip,
    met vriendelijke groeten, Sony Xperia Support
    RonaldLamper
    Ik wordt door uw klantenservice doorverwezen naar de KPN XL winkel in Alexandrium (rotterdam) om daar te beoordelen, vervolgens kom ik daar aan en kunnen ze niets doen.
    U stelt nu voor naar het hoofd reparatiecentrum te gaan.. wat mij betreft prima, maar waar kan ik naar toe gaan dan, dan zorg ik dat daar beoordeelt wordt of het een fabricagefout is.
    ik hoor graag van u!
    Sony Mobile / Xperia
    Hallo Ronald,
    onze support verwees inderdaad naar een KPN XL point omdat daar en door ons opgeleide monteurs aanwezig zijn en omdat we weten dat een KPN XL point rechtstreeks samenwerkt met ons reparatie centrum. Ze hadden het toestel verder kunnen sturen. Het zal dan ook noodzakelijk zijn het toestel voor een beoordeling achter te laten. Particuliere klanten kunnen niet rechtstreeks bij ons reparatie centrum terecht, of de verkoper of een lokale Phonehouse dienen het toestel (met kopie van het aankoopbewijs en zonder kaarten of accessoires) voor je op te sturen. Men zal de schade dus niet beoordelen of herstellen terwijl je wacht, deze optie is er niet.
    We hopen je vraag dan nu wel duidelijk te hebben beantwoordt.
    Met vriendelijke groeten,
    Sony Xperia Support.

Ook een klacht indienen over Sony Mobile Xperia?