Klacht Sony Mobile Xperia: Vochtschade Sony Xperiaz2, klantenservice Sony

Carolinerozema

Ik heb een melding van vochtschade van mijn Sony Xperia Z2.
Terwijl ik de klepjes goed gesloten heb, is er in mijn tas een flesje water gaan lekken en is daardoor de Sony nat geworden.
Ik heb het water eraf geveegd en hem drooggemaakt. De klepjes hou ik altijd goed gesloten en ik laad hem op via de Sony Dock.
Later op de dag kwam ik erachter dat er condens achter de lens van de camera zit.
Ik heb met de Phonehouse gebeld waar ik hem heb aangeschaft.
Zij verwezen mij door naar Sony waar ik gisteren ( 5 september 2014) telefonisch contact mee heb opgenomen. Zij verwezen mij terug naar de Phonehouse?
Maar de service bij Sony is slecht (amper telefonisch bereikbaar en niks terughoren na eerdere klachten).
Wat gaat er nu gebeuren en wat moet ik met mijn kapotte smartphone waarbij ik ondanks goed gebruik en garantie problemen mee heb?
Ik wil hier graag zo spoedig mogelijk een oplossing voor.

Snelle reactie klantenservice, een nieuwe telefoon, afspraken nakomen!
Een reparatie van vocht uit het toestel zie ik niet zitten omdat de lens vertroebeld is en blijkbaar ondanks correct gebruik toch niet waterdicht zoals beloofd!

Sony Mobile / Xperia
    Beste mevrouw Rozema,
    zoals telefonisch besproken wachten we even tot uw toestel bekeken is door een van onze monteurs. U had het toestel aangeboden via de Phonehouse en we verwachten dat het toestel tot en met eind van de week beoordeelt is.
    Vochtschade bij waterdichte toestellen kan zeker ook binnen garantie worden afgehandelt, als blijkt dat het niet uw schuld kan zijn dat vocht in het toestel gelopen is. Dit wordt uitvoerig getest.
    Gezien u ook per email contact had opgenomen met de Xperia support, stellen we voor de klacht via de support afdeling verder af te handelen. We houden het service request nummer 1-1757069731 aan.
    We wensen een fijne dag verder,met vriendelijke groeten, Sony Xperia Support
    Hallo,
    Ik ben het niet eens met de formulering van uw oplossing.
    U zegt: ALS BLIJKT DAT HET NIET UW SCHULD KAN ZIJN dat er vocht in het toestel is gelopen.
    Maar ik heb u en via Xperia support al laten weten dat ik het toestel GOED GESLOTEN in een case met dus de klepjes dicht in mijn tas zat. Dan kan het toch nooit mijn schuld zijn dat het toestel niet waterdicht is? Wat valt er dan nog te onderzoeken?
    Dan is toch duidelijk dat de Xperia niet waterdicht is?
    Hij behoort waterdicht te zijn!
    Carolinerozema
    Inmiddels heb ik op de site van e-repair de diagnose van mijn Sony gezien. Conclusie luid: Schade door onjuist gebruik.
    Dergelijke schade valt niet onder de leasevoorwaarden. Vochtschade kan optreden door bijvoorbeeld een zware regenbui, maar ook door bovenmatig transpiratievocht, spreekvocht of een vochtige omgeving.Dus geen garantie????
    Ik heb de klepjes goed gesloten gehad in een case (anders past hij er niet in). En hoort het een waterdicht toestel te zijn.
    Wat moet ik hiermee???
    Carolinerozema
    Dus hieruit blijkt dat het mijn woord tegen die van Sony is en kan ik fluiten naar een vervangend nieuw toestel terwijl ik de klepjes goed gesloten had. Als ik het kapotte toestel terug wil moet ik ook nog € 37 onderzoekskosten betalen.
    Ik ben hier knap misselijk van. Sony wil nog foto's opvragen van e-repair maar waterschade is waterschade lijkt me en wat voegt dat nog toe?
    Ik heb het toestel voor € 616,00 gekocht en nog geen drie maanden in mijn bezit en altijd zorgvuldig gebruikt.
    Carolinerozema
    En nu een flesje water is gaan lekken terwijl ik het toestel dicht had is waterschade ontstaan en is het schade door onjuist gebruik volgens e-repair van Sony?
    Ik koop voor veel geld een waterdicht toestel waar ik heel zuinig mee ben en lang voor gespaard heb en nu is hij onherstelbaar beschadigd en is het ook nog mijn schuld?
    Wat is dit voor service van Sony?
    Ik ga hier niet mee akkoord en neem contact op met Tros Radar, de Consumentenbond en Kassa.
    Ik wil een nieuw toestel!
    Sony Mobile / Xperia
    Beste mevrouw Rozema,inmiddels hebben we u alsnog een omruiling binnen garantie aangeboden. U zult na het opsturen van het defecte toestel een andere Xperia Z2 ontvangen, we hebben dit uitvoerig besproken. De levering van het nieuwe toestel zal circa 2 weken duren, net als een reparatie.
    We wensen nog veel plezier met het nieuwe toestel,
    met vriendelijke groeten, Sony Xperia Support
    Carolinerozema
    Ik accepteer hierbij NIET het voorstel tot afhandeling.
    Gebleken is dat ik ipv een nieuw toestel of geld terug een refurbished toestel krijg. Dwz een gerepareerd toestel van een andere gebruiker. Daar ga ik NIET mee akkoord. Ik wens geen tweedehands toestel van een ander te ontvangen. Ik heb recht op een nieuwe of geld terug bij een defect geleverd toestel. Ik heb er notabene € 625,00 voor betaald! Het toestel word inmiddels uitvoerig onderzocht door de Consumentenbond. Ik ga niet akkoord!

Carolinerozema

Ook een klacht indienen over Sony Mobile Xperia?