Opgelost door Sony Mobile Xperia: Waterschade Sony Xperia Z3 Compact

# 120283
Jansen

Na gebruik in het zwembad is er in mijn Xperia Z3 Compact waterschade opgetreden. De lezing van Sony is dat er sprake is van schade 'door onjuist gebruik' en dat mijn toestel door hen getest is en 'waterdicht' is gebleken. Waar mijn waterschade dan wel vandaan komt, blijft verder in het midden. Voor gebruik heb ik netjes de klepjes goed aangeduwd, ik denk dat dit in dit geval de enige taak is die de consument op zich hoeft te nemen. Dat het toestel waterdicht blijkt in de eigen (vanzelfsprekend niet-objectieve) test zegt mij niet zoveel. Wellicht dat er componenten zijn uitgezet door de warmte (het was die dag boven de 30 graden) en zijn de testcondities niet dezelfde geweest. Kortom: een bedrijf maakt reclame voor foto's maken in een zwembad, ik maak foto's in een zwembad en de waterschade is mijn eigen schuld? Ik vind het een onbehoorlijke gang van zaken. Als een product alleen waterdicht is onder strikte testvoorwaarden, dan is het product ongeschikt voor de commerciele markt.

Ik zou graag mijn toestel gerepareerd zien, een vervangend toestel ontvangen of financieel gecompenseerd worden in het kader van garantie. Sony Xperia Support is niet te bereiken, op 0900-8998318 wordt tot drie keer toe na ongeveer 10 minuten in de wacht ('wij helpen u op alle mogelijke manieren') de verbinding verbroken.

Sony Mobile / Xperia
    Geachte heer Jansen,

Wat vervelend dat uw telefoon waterschade heeft opgelopen. Het maken van foto's in het zwembad moet inderdaad gewoon mogelijk zijn met uw toestel.

Wij hebben even contact opgenomen met het reparatiecentrum waar uw telefoon naar toe is gebracht en we hebben begrepen dat het toestel inmiddels binnen garantie gerepareerd is en sinds vrijdag weer onderweg is naar u. U zult hem dus spoedig gerepareerd weer ontvangen!

Onze excuses voor het ongemak.

Sony Xperia Support
    Jansen
    Uiteindelijk bleek er een nieuw toestel toegestuurd te zijn. In tweede instantie dus een adequate afhandeling. Complimenten aan Sony.

Jansen

Ook een klacht indienen over Sony Mobile Xperia?