Opgelost door Sony Mobile Xperia: Xperia Z1 Compact - Binnen 24 uur spontane barst in scherm

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 56663
Gebruiker
hmiddeldorp
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Bij Typhone een Xperia Z1 Compact besteld en geleverd gekregen. Binnen 24 uur had ik een spontane barst in het scherm. (Niet eens normaal gebruik, telefoon heeft alleen maar naast de laptop gelegen omdat ik hem aan het inrichten was (apps downloaden, instellingen etc.)
De telefoon binnen 24 uur aangetekend retour gestuurd naar Typhone. Deze heeft de telefoon naar Dynafix gestuurd, en Dynafix heeft de telefoon naar 'extern repair centre' gestuurd. (Waarschijnlijk Sony??).
Zoeken in Google wijst uit dat 'de spontane barst' een bekend probleem is. TrosRadar heeft hier o.a. aandacht aan besteed.

De oplossing

Ik ben tevreden wanneer ik per direct een nieuw (geen refurbished) toestel ontvang, met een garantiebewijs dat de fabrieksgarantie vanaf de nieuwe leverdatum geldt.

3 reacties

  1. Auteur
    Sony Mobile / Xperia
    Datum
    Hallo meneer Middeldorp,Ik vind het heel erg vervelend, dat uw scherm is gaan barsten. Als u mij het IMEI nummer kunt geven van uw toestel, dan kan ik kijken wat de reparatie-status is.Met vriendelijke groet,Alexandra van Sony Xperia support.
  2. Auteur
    hmiddeldorp
    Datum
    Hallo Alexandra,Het IMEI nummer = 351680063584340Met vriendelijke groet,
    Haiko Middeldorp
  3. Auteur
    hmiddeldorp
    Datum
    Mijn klacht is prima opgelost. Wat ik er wel bij moet vermelden is dat ik, na opsturen van de telefoon, 3 weken niks hoor anders dan de status-site van het repair-service-punt.
    Nadat ik contact had gezocht werd mede gedeeld dat er op onderdelen werd gewacht.
    Vanaf het moment dat ik een klacht indiende bij klacht.nl en het meldpunt van de consumentenbond, is mijn probleem binnen 3 dagen opgelost door mij kapotte toestel door een nieuw te vervangen.
    Dat is dus er TOP service!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
hmiddeldorp
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Sony Mobile Xperia?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen