Klacht Sony Mobile Xperia: Xperia Z1 Compact - Spontane barst

Bruggenr

Ondanks erg zorgvuldig om te gaan met de telefoon en een bumber te hebben aangeschaft ( Vanwege krasgevoeligheid van het toestel omschreven in recensies) binnen aanzienlijke tijd een veelvoud kleine krasjes op de folie.

Dit gemeld bij Sony middels de chat. De service tijdens de chat leek hulpvaardig, echter achteraf bleek het allemaal niet te kloppen. Na meerdere chats en emails, kregen we een juiste response. Het toestel zou opgestuurd moeten worden ter vervanging van de folie, € 19,95. Niet echt service, echter een optie daar het een mooi toestel is en moet blijven.

Helaas is het niet zover gekomen, zojuist barst het toestel in mijn handen. Er lopen 3 barsten van ergens midden in het scherm, drie kanten op. Hierbij wil ik benadrukken dat het toestel niet is gevallen! Ook de plek waar de barst is ontstaan lijkt geheel willekeur. Nu schijnt dit vaker voor te komen, echter het toestel opsturen en weken kwijt zijn is natuurlijk geen oplossing bij een productie fout. Gezien de Sony ervaringen bij Dynafix, verwacht ik dat Sony dit correct oppakt.

Omruil van het toestel, desnoods een ander type gezien de vele problemen in een aanzienlijk korte tijd.

Sony Mobile / Xperia
    Geachte heer ter Bruggen,Wij vinden het vervelend dat u een klacht heeft over uw toestel. Sony Mobile streeft ernaar om alle klanten de hoogste normen van productkwaliteit en klantenservice te bieden.Wij willen uw geval graag nader onderzoeken en hebben daarvoor het IMEI-nummer van uw Xperia Z1 Compact nodig. Als u ons dit toestuurt, zullen wij zo snel mogelijk contact met u opnemen.Met vriendelijke groeten,
    Bruggenr
    L.s.Hartelijk dank voor uw reactie, deze stemt mij iets meer positief. Zojuist ontving ik een reactie van de winkel waar het toestel is aangeschaft. Deze geven aan het middels Dynafix te willen versturen. Gezien de ervaringen van Sony toestellen via Dynafix, ben ik hier huiverig voor. Het toestel is immers uit mijn zicht en is zichtbaar niet extern beschadigd.Het imei nummer kan ik niet bereiken daar het scherm niet werkt. Is er een andere manier het nummer te achterhalen?M vr gr
    Bruggenr
    Beste Sony,Nogmaals dank voor uw reactie, het Imei nummer heb ik kunnen achterhalen middels de factuur.Hierbij het IMEI: 351680067025506Met vriendelijke groet,Ricardo ter Bruggen
    Bruggenr
    L.s.Daar het een meer voorkomend probleem is en het toestel slechts enkele maanden oud is, is het wellicht mogelijk om om te ruilen voor een ander toestel. Een refurbished of wellicht een ander type die deze problemen niet heeft?Het toestel heb ik juist aangeschaftvanwege de kwaliteit.Met vriendelijke groet,Ricardo ter Bruggen
    Bruggenr
    L.s.Is het mogelijk om vandaag duidelijkheid te verkrijgen over de mogelijkheden voor het eventuele omruilen van het toestel voor een ander eenzelfde cq type?Het betreft een privé toestel, echter gezien de werkzaamheden momenteel bij de Luchtverkeersleiding en de veelvoudige communicatie, ben ik erg onthand op het moment.Hoop op een passende en spoedige oplossing.Met vriendelijke groet,R. ter Bruggen
    Sony Mobile / Xperia
    Beste heer ter Bruggen,Aan de hand van het IMEI nummer kunnen wij geen informatie vinden bij onze reparatiedienst.
    Of het toestel omgeruild wordt hangt af van de schade en dat zal bij de reparatiedienst besloten worden.
    Heeft u het toestel dan inmiddels al ingeleverd bij het verkooppunt?Met vriendelijke groet,
    L.s.
    Spijtig om te vernemen dat voorgaande correspondentie niet geheel is overgekomen.De telefoon is niet opgestuurd naar het verkooppunt of reparatiecentra Dynafix, daar mijn bewijs van een verder ongeschonden telefoon dan is verdwenen. Er circuleren vele klachten omtrent het reparatiecentrum met onterechte claims dat er valschade is, defect terugkomt etc. Onterecht aangezien valschade aangetoond moet worden, niet vice versa. De telefoon is valschade vrij namelijk en mijn enig bewijs
    Bruggenr
    De telefoon is valschade vrij namelijk en mijn enig bewijs dat het een fout in het scherm betreft.Het begin van de barst is onder het scherm en verloopt daarna naar het buiten scherm waar de barst wel voelbaar is. Het is duidelijk zichtbaar dat dit niet middels valschade is is ontstaan.Daar het een bekend probleem is welke vaker voor is gekomen, dient hier ook op een dergelijke manier mee omgesprongen te worden.Gezien de verhalen van Dynafix (De partij waar de verkoper mee werkt
    Bruggenr
    mee werkt, in zake garantei zaken. Heb ik gezien de huidige situatie geen behoefte aan een juridisch trouwtrekken.Bovendien zit ik in de situatie waarin de telefoon momenteel een enorm gemis is, prive alszijnde inzake de werk omstandigheden afgelopen periode.M vr gr,
    R. ter Bruggen
    Bruggenr
    L.s.Gezien de omstandigheden en de situatie van de telefoon, ben ik best bereidt naar het kantoor te Badhoevedorp te komen en de telefoon ter plekke te laten beoordelen.Wellicht dat daar ook een (tijdelijke) oplossing geboden kan worden?M vr gr,R. ter Bruggen
    Sony Mobile / Xperia
    Beste heer ter Bruggen, Wij willen u vragen uw toestel niet naar Badhoevedorp te sturen en het daar ook niet af te geven, daar hier geen beoordelingen of reparaties gedaan worden.
    De reguliere weg om een toestel aan te bieden ter reparatie gaat altijd via de winkel van aankoop of een vestiging van The Phonehouse.
    Toestellen worden daar opgehaald en worden naar onze reparatiedienst gebracht.
    Wij vragen u dus om uw toestel via het verkooppunt of een vestiging van The Phonehouse in de buurt op te sturen.Met vriendelijke groet,
    Bruggenr
    L.s.Mijn zorg is het borgen van de staat van de telefoon, ook na eventueel het terugsturen.
    Is de Phonehouse gemachtigd om hier als tussenpartij onpartijdig in te staan? Dat het toestel zoals ik het daar aanlever, ook als dusdanig geboekt wordt?
    Mocht in de tussenperiode de staat veranderen (lees: bijv dat de barst elders begint óp het scherm ipv zoals nu onder het scherm niet voelbaar en dus valschade uitgesloten is). Dat ik juridisch gedekt ben.
    R. ter Bruggen
    Sony Mobile / Xperia
    Beste heer ter Bruggen, U kunt zeker eerst fotos maken en bij The Phonehouse vast laten leggen wat de staat van het toestel is voordat zij het opsturen.
    Sony Xperia Support.
    L.s.
    Hartelijk dank voor uw antwoord. Afgelopen week is de telefoon alvast bekeken door een onafhankelijk bureau en is er geen val- of stootschade vastgesteld, ik kan hem met een gerust hart opsturen. Deze week zal ik hem bij een Phonehouse inleveren.Met vriendelijke groet,R. ter Bruggen
    Sony Mobile / Xperia
    Beste heer ter Bruggen,Bedankt voor uw feedback. Als u nog vragen heeft, dan kunt u opnieuw contact opnemen met ons.Met vriendelijke groet,
    Sony Xperia Support.
    Bruggenr
    Toestel ter reparatie aangeboden. Inmiddels zitten we in een klucht van eilandjes politiek. Dynafix kan/mag niets, Sony reageert niet maar er wordt een vervangend toestel of voucher uitgegeven.Hopelijk dat de looptijd en accessoires mee worden genomen.
    Maaaar dan dient er wel contact te zijn en actie ondernomen te worden. De melding van creditering/vervanging/voucher is binnen, geen partij die duidelijkheid biedt wanneer/hoe of welke hoedanigheid dit wordt aangeboden?!

Bruggenr

Ook een klacht indienen over Sony Mobile Xperia?