Klacht SPARTA: Defecte batterij Sparta Ion GL

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 34229
Gebruiker
Jan
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Op 8 juni 2009 heb ik twee stuks Sparta Ion GL gekocht. Van één fiets was de accu na ruim een jaar en ongeveer 1800 km al defect en de accu is onder garantie vervangen.
Nu is deze nieuwe accu na iets meer dan 2 jaar en een vergelijkbaar aantal gereden kilometers ook defect.
Beide fietsen zijn op dezelfde zorgvuldige manier met inachtneming van de aanwijzingen in het instructie boek gebruikt. Eén fiets geeft geen enkel probleem, terwijl de andere fiets tot tweemaal toe een probleem heeft met een defecte accu.
De conclusie dat de fiets waarvan nu voor de tweede maal de accu (of de geïntegreerde elektronica) problemen veroorzaakt, een ondeugdelijk product is, ligt dan ook zeer voor de hand.
Via de dealer laat Sparta weten dat de garantie termijn is verlopen en dat een nieuwe accu € 389,-- kost; de klant had maar extra garantie moeten kopen.
Als ik probeer om rechtstreeks met Sparta in gesprek te komen, is de enige reactie dat Sparta geen zaken afhandelt met de consument.

De oplossing

Kosten loze vervanging van de accu

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jan
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over SPARTA?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen