Klacht SPARTA: Defecte batterij Sparta Ion GL

Jan

Op 8 juni 2009 heb ik twee stuks Sparta Ion GL gekocht. Van één fiets was de accu na ruim een jaar en ongeveer 1800 km al defect en de accu is onder garantie vervangen.
Nu is deze nieuwe accu na iets meer dan 2 jaar en een vergelijkbaar aantal gereden kilometers ook defect.
Beide fietsen zijn op dezelfde zorgvuldige manier met inachtneming van de aanwijzingen in het instructie boek gebruikt. Eén fiets geeft geen enkel probleem, terwijl de andere fiets tot tweemaal toe een probleem heeft met een defecte accu.
De conclusie dat de fiets waarvan nu voor de tweede maal de accu (of de geïntegreerde elektronica) problemen veroorzaakt, een ondeugdelijk product is, ligt dan ook zeer voor de hand.
Via de dealer laat Sparta weten dat de garantie termijn is verlopen en dat een nieuwe accu € 389,-- kost; de klant had maar extra garantie moeten kopen.
Als ik probeer om rechtstreeks met Sparta in gesprek te komen, is de enige reactie dat Sparta geen zaken afhandelt met de consument.

Kosten loze vervanging van de accu

Jan

Ook een klacht indienen over SPARTA?