Klacht SPARTA: Fietsmotor van Sparta ter waarde v €2700 al na 4000 km kapot en €650 kosten, Sparta wil niks doen.

EJans

Ik heb in 2015 een electrische fiets E speed van Sparta gekocht voor €2700 bij de fietsenwinkel met 2 jaar garantie. De fiets is speciaal gekocht voor woon-werk en niet voor andere ritjes. De fiets heeft alhoewel 4 jaar oud slechts ca. 4000 km gereden. Ik ben namelijk zeer zuinig op de fiets, het eerste jaar heb ik ca 3000 km afgelegd voor woon-werk verkeer. Ik gebruik de fiets alleen bij mooi weer in de zomer. Ivm ander werk kon ik de fiets daarna niet vaker dan 1 keer per week gebruiken. De fiets staat dus altijd binnen aan de lader en ziet er als splinternieuw uit. Ook de beurten in het eerste jaar gehad.
Twee weken terug, met het mooie weer, pakte ik de fiets weer om te gaan rijden. Tot mijn verbazing een foutmelding op het display. Fiets naar de dealer gebracht.
Dealer belt en zegt: motor van de fiets is kapot. Kosten 650 euro!
Mijns inziens is het onmogelijk dat een motor al na 4000 km stuk gaat bij mijn zorgvuldige gebruik. Reclameren bij Sparta, Sparta houdt zich halsstarrig aan de 2 jaar garantie.
Ik beroep me op een ondeugdelijk product en stel Sparta in gebreke. Van een fiets van €2700 euro mag je verwachten dat deze langer mee gaat dan 4000 km, ook na de garantieperiode.

Ik wil dat Sparta haar verantwoordelijkheid neemt en me tegemoet komt met een bijdrage voor een nieuwe motor. Deze motoren horen minimaal 10.000 km mee te gaan. Ik vind het daarom billijk dat Sparta de helft van de motor vergoed.

EJans
    Sparta negeert consequent klachten en reageert niet. Een reactie zou netjes zijn!