Klacht SPARTA: Kwaliteit van mijn fiets

Regent

Sinds mei 2011 ben ik in het bezit van een Sparta E-motion C3/H65/28 Laguna gold. Dit is voor mij een pechfiets!Eerste controlebeurt: 4 spaken in het achterwiel gebroken. Hersteld door de fietsenmaker. Korte tijd daarna weer enkele spaken. De fietsenmaker heeft contact met Sparta opgenomen. Gevolg: wiel opnieuw gespaakt maar helaas zonder resultaat. Na een jaar een scheur in het frame onder de zadelpen; alles moest worden overgezet. Na ongeveer 1,5 jaar begaf mijn motor het, binnen de garantie vervangen. Kort daarop werkte mijn accu niet meer, ook binnen de garantietermijn vervangen. Nog breken er regelmatig spaken in het achterwiel.
Vorige maand begaf mijn motor het opnieuw, weer een nieuwe motor maar dat viel net niet meer in de garantie. Ik heb van Sparta toen wel voor de helft coulance gekregen. Nu weer een scheur in het frame precies op dezelfde plaats. Het is voor mij een teken dat deze fiets beslist niet geschikt is voor een persoon van mijn gewicht met een lengte van 1.98m.

Er zit op het frame 10 jaar garantie dat zou betekenen als zich iedere 1,5 jaar een scheur voordoet dat ik nog 5 keer een nieuw frame nodig heb. Dit is niet normaal!! Alles bij elkaar geeft het me enorm veel ergernis!
Ik kom tot de vaste conclusie dat de kwaliteit van deze fiets niet overeenkomstig is hetgeen wordt gezegd.
Nu heb ik met mijn fietsenmaker gesproken, die heeft inmiddels contact met Sparta gehad en nu wordt er weer over een nieuw frame gesproken. Maar, het lijkt me beslist geen goede oplossing om op deze manier door te gaan. Het lijkt me beter dat Sparta deze fiets helemaal terugneemt en me een redelijk aanbod doet voor een nieuwe B1 of zo iets, met inachtneming van het feit dat ik vorige maand nog € 195,- onkosten had aan die motor.
Overigens doet mijn fietsenmaker zijn uiterste best om het steeds in orde te maken maar die kunnen toch ook niet aan de gang blijven hiermee!!

Ook een klacht indienen over SPARTA?