Klacht Specsavers: In bijna 7 maanden is Specsavers niet in staat gebleken mij een geschite bril te leveren.

Rhenen1

Op 5-4-2019 kocht ik bij Specsavers in Veenendaal een nieuwe bril.
Dit product heeft echter tot op heden niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik.
Nadat er in de bril voor de 2e maal nieuwe glazen zijn geplaatst, voldeed de bril nog steeds niet en keek ik met de nieuwe bril zelfs slechter dan mijn oude bril.
Op 27-8 heb ik een gesprek gehad met de directeur en zijn mijn ogen opnieuw gemeten. Deze meting en de vorige meting van Specsavers zijn door de directeur vergeleken met de metingen van de oogarts van De Gelderse Vallei in Veenendaal.
Na een studie van deze metingen zouden er nieuwe glazen besteld worden.
Op 24-9 heb ik gebeld met de directeur. De glazen waren nog steeds niet besteld, maar zouden de volgende dag besteld worden. Levertijd 1 week.
Op 8-10 heb ik weer gebeld: de glazen waren nog niet binnen. Men kon zelfs niet zien dat er nieuwe glazen besteld waren. Men kon dus niet zeggen wanneer de bril klaar kon zijn.
Op 17-10 heb ik weer gebeld: In de winkel was wel mijn montuur, maar de glazen waren nog niet binnen en men kon nog steeds niet zeggen wanneer er wel glazen zouden zijn. Men wist ook niet of ze wel besteld waren.
Op 17-10 heb ik aan Specsavers een brief geschreven dat na meer dan een half jaar Specsavers niet in staat is gebleken mij een bril met geschikte glazen te leveren.
Daarom heb ik geen vertrouwen meer in een goede afloop.
In deze brief heb ik ook gemeld dat ik de koop wil ontbinden en het aankoopbedrag binnen 2 weken teruggestort wil hebben op mijn rekening.
Op 1-11, na 2 weken nog geen enkele reactie van Specsavers ontvangen.
Het montuur met glazen ligt nog steeds bij Specsavers in de winkel.

Ik wil dat het aankoopbedrag op mijn rekening wordt teruggestort.

Specsavers
    Goedemorgen,

Hartelijk dank voor uw bericht, wij hebben deze in goede orde ontvangen.

Wat vervelend te horen dat u nog geen reactie heeft gehad op uw brief en dat de nieuwe glazen nog niet binnen zijn.

Wij zullen uw opmerking doorsturen aan de winkel in Veenendaal met het verzoek contact met u op te nemen.

Specsavers International BV

Rhenen1
Op 4-11 heeft Specsavers mij gebeld en kwam met het voorstel € 195,- terug te boeken. Betaald voor bril 1 met 48% korting = € 579 - € 278 = € 301,- Specsavers wilde niet de € 301,- voor bril 1 terug betalen maar slechts € 195,-. Doordat Specsavers in gebreke is gebleven en mij binnen 7 maanden geen geschikte bril 1 kan leveren moet ik voor bril 2 € 106,- extra betalen. Ik krijg dus een boete omdat Specsavers de overeenkomst niet kan nakomen. Om van het gezeur af te komen heb ik Specsavers een handreiking gedaan en voorgesteld het verschil te delen. Gevraagd om dan maar € 250,- terug te betalen i.p.v. € 301,-. Hierover wilde Specsavers een week nadenken. Op 9-11 ben ik gebeld door Specsavers met de mededeling dat men niet op mijn voorstel inging. De vergoeding voor mijn bril van € 301,- bleef € 195,- (volgens een onduidelijke actie waar ik niet voor heb gekozen). Dus voor het niet nakomen van de overeenkomst door Specsavers krijg ik een boete van € 106,-.

Ook een klacht indienen over Specsavers?