Klacht Specsavers: Misleiding van klanten en oplichten van Ziekenfonds
Details
Klacht
In verband met Tinnitus klachten kocht ik In december 2014 een hoortoestel bij Specsavers.Deze maand Oktober 2019 kreeg ik een brief van Specsavers met de volgende mededeling: dat alweer enige tijd geleden dat ik een hoortoestel bij Specsavers kocht en dat het techniek niet stilstond en dat de hoortoestel volledig gratis te verkrijgen via de ziekenfonds en dat de huidige hoortoestellen je mobiel telefoon kon streamen” Dus vond ik dat zeer interessant om te kopen. En Inderdaad de VGZ vergoed na 5 jaar een nieuwe hoortoestel.
Dus vlak bij het naderen van 5 jaren, stuurt Specsavers alle klanten een brief dat men een hoortoestel gratis kan komen via de ziekenfonds.
Op 5 oktober 2019 werd ik door Mw. J.S (Specsavers Heyhoef te Tilburg) behandeld en gehoortest verricht. Ik had 5 jaar geleden rechts hoortoestel en na de meteen bij Mw. J.S., is mij linker oor ook verslechter en dat ik zowel rechts als links een hoortoestel nodig heb. Maar Mw. J.S. zei dat ik niet de hoortoestel kan krijgen, waarmee je mobieltelefoon kunt streamen. Wel kreeg ik een andere hoortoestellen, omdat die goedkoper is, omdat de ernst van tinnitus niet wordt vergoed door VGZ.
In werd boos op Specsavers en tegen Mw. J.S. gezegd dat jullie een misleidende brief naar klanten sturen om mensen blij te maken met een hoortoestel dat je ook je mobieltelefoon kunt bedienen. Zo loggen ze mensen naar de winkel en verkopen uiteindelijk een goedkoper toestel. Mw. J.S. verwees naar de specsavers voorwaarde en in die voorwaarde staat niets daarover, vervolgens zei Mw. J.S dat hun eigen Heyhoef winkelvoorwaarde hebben en die kreeg ik niet te zien en ik moest haar geloven. Waarom liet Specsavers zijn winkelvoorwaarde niet zien?
Ik vind en ik eis Specsavers als nog de hoortoestel met streaming van telefoon moet leveren.
Gewenste oplossing
De hoortoestellen waarmee je mobieltelefoon kunt streamen alsnog te leveren.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.