Klacht Specsavers: Misleiding van klanten en oplichten van Ziekenfonds

glenn

In verband met Tinnitus klachten kocht ik In december 2014 een hoortoestel bij Specsavers.
Deze maand Oktober 2019 kreeg ik een brief van Specsavers met de volgende mededeling: dat alweer enige tijd geleden dat ik een hoortoestel bij Specsavers kocht en dat het techniek niet stilstond en dat de hoortoestel volledig gratis te verkrijgen via de ziekenfonds en dat de huidige hoortoestellen je mobiel telefoon kon streamen” Dus vond ik dat zeer interessant om te kopen. En Inderdaad de VGZ vergoed na 5 jaar een nieuwe hoortoestel.
Dus vlak bij het naderen van 5 jaren, stuurt Specsavers alle klanten een brief dat men een hoortoestel gratis kan komen via de ziekenfonds.

Op 5 oktober 2019 werd ik door Mw. J.S (Specsavers Heyhoef te Tilburg) behandeld en gehoortest verricht. Ik had 5 jaar geleden rechts hoortoestel en na de meteen bij Mw. J.S., is mij linker oor ook verslechter en dat ik zowel rechts als links een hoortoestel nodig heb. Maar Mw. J.S. zei dat ik niet de hoortoestel kan krijgen, waarmee je mobieltelefoon kunt streamen. Wel kreeg ik een andere hoortoestellen, omdat die goedkoper is, omdat de ernst van tinnitus niet wordt vergoed door VGZ.

In werd boos op Specsavers en tegen Mw. J.S. gezegd dat jullie een misleidende brief naar klanten sturen om mensen blij te maken met een hoortoestel dat je ook je mobieltelefoon kunt bedienen. Zo loggen ze mensen naar de winkel en verkopen uiteindelijk een goedkoper toestel. Mw. J.S. verwees naar de specsavers voorwaarde en in die voorwaarde staat niets daarover, vervolgens zei Mw. J.S dat hun eigen Heyhoef winkelvoorwaarde hebben en die kreeg ik niet te zien en ik moest haar geloven. Waarom liet Specsavers zijn winkelvoorwaarde niet zien?

Ik vind en ik eis Specsavers als nog de hoortoestel met streaming van telefoon moet leveren.

De hoortoestellen waarmee je mobieltelefoon kunt streamen alsnog te leveren.

Specsavers
    Goedemorgen,

Hartelijk dank voor uw opmerking.

Tegenwoordig zijn er zeer mooie toestellen te verkrijgen met vernieuwde technieken. Wij hebben u hierop attent willen maken.

Echter kan het zijn dat uw verzekering slechts een beperkt aantal toestellen vergoed bij het type gehoorverlies dat u heeft.

Dit kan per verzekerign verschillen.

Excuses als u onze reclame als misleidend beschouwd.

Specsavers International BV

glenn
Toen ik met Mw. J.S. spraak zei ze duidelijk dat VGZ een overeenkomst heeft met Specsavers en dat de hoortoestel vergoed wordt door de ziekenfonds. Na de oor meeting zei Mw. J.S dat me oren slechter op is geworden en dat ik niet alleen een rechtse, maar ook linkse oor een hoortoestel nodig hebt. Mw. J.S. zei dat een hoortoestel tussen 500-600 euro kost en dat volledig wordt vergoed door VGZ. En toen ik zei dat de twee hoortoestel volgens de reclame ook gratis kreeg? begon ze te twijfelen en ze zou gaan overleggen met zijn leidinggevende. Na een juridische informatie, moet Specsavers de hoortoestellen leveren. ik eis gewoon de koop door te laten gaat hoe het was afgesproken

Ook een klacht indienen over ?