Klacht Specsavers: Onjuiste informatie over garantie peri geen klachtenafdeling en arrogant en onbeleefde medewerkster

MT Ahmadi

In maart 2018 heb ik een multifunctionele bril, een scherm en leesbril bij een filiaal van Specsavers gekocht t.w.v. €500 euro inclusief opzetstukjes (die kan fungeren als zonnebril), die bij bril hoort.

Dit jaar, een maand geleden, zijn wij op vakantie uiteraard maakte ik gebruik van mijn bril, door de zon had ik ook mijn opzetstukjes op de bril gezet. Helaas sprongen beide opzetstukjes (ik vermoed door de warmte) van mijn bril af op de grond waarna beide zijn geknapt.

Op zaterdag 5 oktober, na mijn vakantie, ben ik naar de filiaal geweest. Daar werd ik te woord gestaan door een medewerkster die ik tevens als trouwe klant niet eerder heb gezien. Ik heb haar het verhaal verteld. Zij stond mij helaas erg onbeleefd, arrogant en niet klantvriendelijk te woord en vertelde mij dat er maximaal één jaar garantie werd verleend voor deze opzetstukjes. Ze vertelde mij dat meer informatie over de garantievoorwaarden te lezen is op jullie website.

Na huiswaarts gekeerd te zijn ben ik op zoek gegaan naar jullie garantievoorwaarden, helaas kon ik deze niet specifiek voor deze opzetstukjes vinden. Hierop ben ik op zaterdag 12 oktober wederom ter plekke gegaan waarbij ik eveneens werd geholpen door de zelfde mevrouw. Helaas werd ik wederom niet klantvriendelijk behandeld waarna mevrouw mij vertelde dat er eigenlijk geen garantie zit op de opzetstukjes maar zij dit mondeling verlenen aan de klanten, dat is een erg rare manier van garantie verlening wat mij betreft. Helaas kon ik ook geen klacht indienen via jullie website.

Op maandag 13 oktober heb ik contact gehad met jullie klantenservice, zij hebben mijn klacht genoteerd en toegezegd dat iemand van het hoofdkantoor contact met mij zal opnemen en ik daarom geen schriftelijke klacht hoef te sturen.
Op woensdag 15 oktober werd ik gebeld, helaas niet door iemand van het hoofdkantoor maar door dezelfde filiaal waar ik mijn bril had gekocht en ze wilde niet mij helpen. Ik heb dit gesprek vroegtijdig afgebroken omdat ik wederom het zelfde verhaal hoorde. Ik weet dat mijn bril twee jaar fabrieksgarantie heeft (de opzetbril hoort hierbij, niet als accessoires).

Kortom, wat mij betreft gaan er in dit proces een aantal dingen echt niet goed:

- Waarom stuurt de klantenservice mij alsnog naar filiaal door?
- Waar staat zwart op wit wat de garantie van de opzetbril is?
- Op welke manier kan ik een klacht naar hun sturen? Ik zie niks op de website staan

Graag wil ik een schriftelijk

Excuses medewerkster, schriftelijke informatie over garantie periode

Specsavers
    Goedemorgen,

Hartelijk dank voor uw bericht, wij hebben deze in goede orde ontvangen.

Vervelend te horen dat u niet naar wens te woord bent gestaan in een van onze winkels, onze excuses hiervoor. In principe heeft u de aanschaf in de winkel gedaan en is het de bedoeling dat wanneer u een klacht heeft u contact opneemt met de betreffende winkel.

Aan de hand van uw verhaal kunnen wij u mededelen dat een opzetstukje niet te vergelijken is met een bril. Een opzetstukje valt onder accessoires en valt hierdoor niet onder dezelfde garantie als een bril.

Wij vinden het heel spijtig te horen dat het opzetstukje is gebroken, echter heeft de winkel gehandeld volgens onze richtlijnen.

Specsavers International BV

MT Ahmadi
Helaas, hebben ze geen oplossing aangeboden. Graag ontvang ik van u waar deze garantievoorwaarden staat voor de accessoires? Want deze is niet zichtbaar op jullie website. Bovendien dit is speciaal gemaakt voor mijn bril en deze is niet uit de winkel voorraad gehaald. Is het dan een accessoires? Nee Graag wil ik hiervoor een gepaste oplossing want ik ben hier niet blij mee. Ik hoor graag de oplossing! Met vriendelijke groet, Ahmadi

Ook een klacht indienen over Specsavers?