Klacht Specsavers: Reparatie van een bril duurt veel te lang.

C. Kox

Afgelopen mei een nieuwe bril gekocht bij Specsavers. Gisteren is een pootje afgebroken. Vanochtend naar de winkel gegaan om de bril te laten repareren. In eerste instantie wilde ze de bril behouden ter reparatie. De reparatie kon een paar dagen duren (of langer), aangezien een veer besteld moet worden. Dat is onacceptabel, aangezien ik geen reserve bril heb en ik compleet afhankelijk ben van mijn bril en totaal niet zonder kan. Omdat ze ook al geen zelfde montuur hadden (de bril is nog maar amper een half jaar oud!) gaan ze die bestellen. Maar dit zou dan een week kosten, voordat de glazen konden worden overgezet. Want,zoals ze aangeven, de spullen moeten uit het buitenland komen. Dit is toch niet normaal?
Waarom kunnen ze bij iedere willekeurige opticien een bril direct repareren en bij Specsavers niet? De consument is toch niet geholpen door zijn bril af te geven voor een aantal dagen? Nu zit ik zelfs een week met en bril met één poot! Of ik moet mijn vorige bril gebruiken, maar die geeft mij hoofdpijn vanwege de verkeerde glazen door achteruitgang van de ogen. Een week lang hoofdpijn kan ook niet de bedoeling zijn.

Specsavers dient de klant te helpen door reparaties direct te kunnen doen, zoals men mag verwachten. En niet door de klant een week te laten wachten. Specsavers zou ook door heel Nederland bij collega's kunnen kijken of er eenzelfde montuur aanwezig is.
Specsavers is duidelijk niet gericht op het helpen van de klant. De klant staat totaal niet voorop. Een kwalijke zaak wanneer men niet zonder bril kunnen. En een reserve bril mag geen voorwaarde zijn.

Specsavers
    Goedemiddag,

Wij hebben uw opmerking in goede orde ontvangen.

Vervelend te horen dat er een pootje is afgebroken van uw bril. Een bril is niet altijd (direct) te repareren, de winkel heeft voor u een nieuw montuur besteld, helaas duurt het inderdaad een aantal dagen voordat deze binnen is.

Wij zouden u wel willen adviseren om een reservebril aan te schaffen aangezien u niet zonder kunt.

Vertrouwende u hiermede naar genoegen te hebben geinformeerd.

Specsavers International BV

C. Kox
In de winkel vam Specsavers geeft men an dat het week kost. Hier wordt nu ineens aangegeven een paar dagen. Bovendien legt Specsavers het probleem bij de consument. Die moet maar een reserve bril aanschaffen. Dat is niet de oplossing waar een consument aan denkt. En los daarvan, een reparatie hoeft helemaal niet lang te duren bij een bril van amper een half jaar. Waarom heeft Specsavers zelf geen reserve monturen van brillen die nog geen jaar oud zijn? Het beleid van Specsavers klopt gewoon niet. En de klant is weer de dupe.

Ook een klacht indienen over Specsavers?