Klacht Specsavers: Verkeerd voorgelicht

elmer27kat

Afgelopen vrijdag 27-09-'19 wilde ik een bril aanschaffen bij Specsavers te Heerlen. Bij binnenkomst kreeg ik meteen al te horen dat ik het "perfecte" weekend had uitgekozen om een bril te kopen, aangezien er op alles 50% korting was. Ook werd mij door personeel verteld, dat ik recht had op een volledig vergoede bril. Ik heb een gemeente polis van VGZ en ik heb recht op een volledig vergoede bril bij Specsavers, Pearl, Hans Anders, of ik krijg €150,- per 3 jaar bij een andere opticien. Nu werd mij door het personeel van Specsavers uitgelegd dat ik eigenlijk een monteur mocht uitzoeken ter waarde van €79,- en daarbij glazen ter waarde van €60,-. Dus er zou dan dus €139,- worden gedeclareerd bij VGZ. Ook werden mij diverse merkbrillen aangeboden, alleen dan moest ik zelf meer bijbetalen. Nu vond ik die ene merkbril wel heel erg leuk en er werd wat gerekend door de verkoper en uitgelegd wat de meerprijs was voor dunnere glazen etc. Ik moest, nadat van de totaalprijs 50% af ging en met aftrek van de VGZ declaratie, nog €89,50 bijbetalen. Ik ging ervan uit dat nu dus ook €79 van het monteur en €60,- voor het glas bij VGZ gedeclareerd zou worden. Maar bij thuiskomst blijkt dit niet het geval te zijn. Er werd maar €75 bij VGZ gedeclareerd. Dit terwijl ik bij andere opticiens wel een vergoeding van €150,- kon krijgen. Ik voel mij nu dus echt benadeeld. Ik heb telefonisch contact gehad met de verkopers, maar deze kunnen niet meer een hoger bedrag declareren.

Ik wil het liefst die €150,- declareren bij VGZ. Mijn ziektekostenverzekering is al duur genoeg, wordt ook steeds duurder. Dus ik vind dan ook dat ik recht heb op die maximale vergoeding van €150,- per drie kalenderjaren. Ook werd mij door het personeel van Specsavers in eerste instantie ook uitgelegd dat ik €79,- voor een monteur kreeg en €60,- voor de glazen. De duurdere monturen moest ik dan zelf bij betalen, dit ook met duurdere glasopties.

Specsavers
    Goedemorgen,

Hartelijk dank voor uw bericht. U heeft een naturapolis bij VGZ, u mag van VGZ met uw verzekering een bril uitkiezen uit de €79 monturen collectie en krijgt gratis ontspiegeling op de glazen. Indien u geen gebruik wilt maken van deze aanbieding maar gebruik wilt maken van een andere deal actie of korting dan zijn er andere voorwaarden van toepassing.

Wij zullen vragen aan de winkel even contact met u op te nemen om het nogmaals aan u uit te leggen.

Vertrouwende u hiermede naar genoegen te hebben geinformeerd.
    Specsavers International BV

Ook een klacht indienen over ?