Klacht Specsavers: verplicht vooraf een bril betalen

kir

Een bril gekocht bij specsavers moet vooraf totaal betaald worden.volgens de klantenservice is dit normaal.Er zou wettelijk een aanbetaling moeten zijn van 50% van de aanschafprijs.(onzin,men kan niet verplicht worden een aanbetaling te doen.Deze werkwijze wordt bij andere collega's(pearl,Hans anders) als vreemd beschreven.Contact gehad met Specsavers of de bril niet besteld werd als er niet vooraf betaald werd,dit was correct.Ik heb daarom de bestelling geannuleerd. Vooraf werd het beleid van specsavers niet bekend gemaakt

Kenbaar maken aan potentiele klanten.

Specsavers
    Goedendag,Bedankt voor uw reactie.Wij begrijpen dat u het niet helemaal gewend bent uw bril bij bestelling te betalen, maar het is echter in uw voordeel. Dit omdat wij als Specsavers, met meer dan 1000 winkels in o.a. Engeland, Zweden, Denemarken, Noorwegen Spanje, Australi√ę en Nederland, groot inkopen. Doordat wij groot inkopen, kunnen we kortingen bedingen bij onze leveranciers. Deze kortingen berekenen we direct door aan onze klanten. Om deze korting te kunnen krijgen bij de leverancier moeten we hen 100% vooruitbetalen, dit vragen we dan ook van onze klanten. Indien u wenst kunnen wij u alvast uw montuur meegeven, en een inslijpafspraak maken wanneer de glazen binnen zijn.Wij hopen dat u begrip kunt opbrengen voor onze voorwaarden.Met vriendelijke groet,
    Sabrina Groen
    kir
    misschien moet specsavers de consumenten regels eens doornemen.men kan niet verplicht worden een bedrag vooruit te betalen.andere grote concurrenten ,hans Anders,Pearl enz kennen deze vooruitbetaalregel niet.dit hebben zij mij bij navraag bevestigd. Kwalijk is ,dat de bril niet besteld wordt als er niet betaald wordt. Gemiste kans door specsavers,scheelt in mijn gezin 4x brillen/lenzen.!!! Ik ga wel naar de concurrent.

Ook een klacht indienen over Specsavers?