Klacht Speedtoys.nl: Defecten rc helikopter

Sebastiaan 't Hoen

Op 25 december 2012 jl. heb ik een RC helikopter Powerful QS-8005 aangeschaft bij speedtoys.nl. Op 29 december 2012 was de bestelling aangekomen. Ik ben er mee gaan vliegen en hij deed het prima. Helaas was dit van korte duur en deed de rc helikopter het niet meer.
Ik ben gaan vragen bij speedtoys wat er aan de hand was met de rc helikopter. Ze zeiden dat ik hem retour kon sturen. De retourkosten heb ik niet vergoed gekregen. Op 26 januari 2013 heb ik hem uiteindelijk ontvangen.
De helikopter deed het weer. Ze zeiden dat de accu overbeladen was en dat ze het hadden vervangen. Ik probeerde hem uit en hij deed het prima. Ik zette hem op de oplader 3 á 4 uur. Toen ik er vervolgens mee wilde vliegen deed hij het niet. Ik verwachtte al dat het weer overbeladen was of iets dergelijke. Ik ben weer gaan mailen en ze zeiden: ‘’ Je moet ook geen accu opladen die nog aangesloten zit’’. In de handleiding stond niets over een dergelijke oplaadtijd en dat ik de accu moest loskoppelen als ik hem ging opladen.
Ik wacht nu al 3 weken op antwoord. Op 3 maart 2013 heb ik gereageerd op hun mail van 20 februari. Tot op heden heb ik nog geen antwoord gekregen. De klantenservice is ook van zeer slechte kwaliteit. Je kunt ze niet telefonisch bereiken, want er staat geen telefoonnummer op de website, maar wel een emailadres. Als ik hun een mail stuur duurt het lang voordat ik antwoord krijg. Ik wacht nu al meer dan 1 maand op antwoord. Wat ikzelf ook kenmerkend vind, is dat de helikopter, vlak na mijn probleem met de rc helikopter, niet meer op voorraad was op de site. Ik had wel wat meer verwacht van zo’n rc helikopter. Hij is ruim 1 meter groot en ik heb er €79,99 voor betaald.

Na een onduidelijk contact over de defecten van de rc helikopter, wens ik graag mijn geld + de verzendkosten terug te krijgen. Mijn garantie verloopt op 25 juni 2013.

Wij vinden dat Speedtoys.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Speedtoys.nl?