Klacht Sphinx: Slechts zeer klein gebied condensvrij bij spiegel met spiegelverwarming

Misha Gillebaard

Na de plaatsing van een nieuwe Sphinx spiegel door onze installateur bleek al gauw dat het gebied dat door de spiegelverwarming effectief van condens wordt ontdaan niet in verhouding staat tot de afmetingen van de spiegel zelf. De spiegel heeft namelijk als afmetingen 1200mm bij 700mm, terwijl een gebiedje van ongeveer 300mm bij 400mm blijkt te worden verwarmd. Nu is het uiteraard zo dat warmte een beetje uitstraalt, maar dit blijft beperkt tot enkele cm. De spiegel blijft dus voor het overgrote deel beslagen, zelfs ondanks mechanische ventilatie in de badkamer.
Daarnaast zit het verwarmde deel van de spiegel zo hoog, dat mijn vrouw van 1.65m lengte enkel haar haren kan zien in de spiegel.
Ook is het gebied te klein om naast elkaar in de spiegel te kunnen kijken.

Het huidige ontwerp van de spiegel moet worden aangepast z.d.d. meer verwarmingsmatten zijn geplaatst. Door de aluminium kokers op de achterzijde beter te plaatsen kan je makkelijk 3 matjes kwijt in staande positie. Niet alleen heb je dan voldoende verwarming om een aanzienlijk groter deel condens-vrij te krijgen, je bent ook niet zo afhankelijk van de hoogte waarop de spiegel wordt geplaatst.
Wij willen dan ook een nieuwe spiegel met aangepast ontwerp.

De handleiding toont dat op iedere spiegel uit deze serie telkens een en hetzelfde verwarmingsmatje wordt toegepast ook al zijn de afmetingen van veel groter. Ook de testomstandigheden waaraan Sphinx claimt dat de spiegel voldoet (condensvrij bij 9 min douchen bij 38º) komen niet overeen met het gemiddelde douchegedrag van NL(10 min p.p. bij gem 37º tot 40º).

Verder staat nergens op de productinformatie vermeld dat het om gedeeltelijke spiegelverwarming gaat, wat misleidend is. (wij zouden de spiegel niet hebben gekocht!)

Wij vinden dat Sphinx hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?