Klacht Spoordeelwinkel.nl: Spoordeelwinkel: Verkoop van NS treinticket met overduidelijk verkeerde datum

BJHAN#06022020

De Spoorwegen (spoordeelwinkel) stelt zich helaas onbereikbaar op en reageert niet op onderstaande klacht (zie ook # 422583, "BJHAN#06022020"). Wat de spoordeelwinkel wel doet is een survey toesturen met een vriendeljik verzoek o feedback te geven zodat ze hun service kunnen verbeteren. Is dit een schijnvertoning? Het lijkt er vooralsnog wel op. In aanvulling op de hieronder beschreven klacht wil ik nog het volgende toevoegen: nadat de bestelling is ingevoerd, en de reisdatum in het venster is ingevoerd (in mijn geval 8 februari) wordt een nieuwe samenvatting van de reis gegeven, behalve de geregistreerde reisdatum: dat is en blijft wat in het venster is ingegeven (nogmaals in mijn geval 8 februari). Er komt dus niet een nieuw overzicht met het bericht is dit de correcte bestelling maak hem definitief. Dus als de datum niet goed in het systeem van de spoorwegen is opgenomen kan je dat niet controleren, je kunt enkel de zelf ingevoerde reisdatum checken en bevestigen door te downloaden. Daarna is de bestelling definitief en zie je dat de spoordeelwinkel het fout heeft overgenomen. Dit is niet correct. De spoordeelwinkel dient de fout te corrigeren en het systeem aan te passen om dit in de toekomst uit te sluiten. Jammer dat ik er zo achter aan moet (zou een serieuze dienstverlendende organisaatie pro-actief moeten oppakken.

Op woensdag 5 februari om 21u30 heb ik via spoordeelwinkel een treinkaartje aangeschaft. De verzilvering gaat via een electronische voucher. Heel duideljik heb ik als reisdatum 8-2-2020 as zaterdag opgegeven (en zo stond het in het venster). Daarna drukte ik op de knop om verder te gaan en heb ik de reis gedownload. Tot mijn onsteltenis stond op de download als reisdatum de aanschafdatum: 5 februari. Direct ben ik gaan bellen met de NS klantenservice (030-7515155) en heb ik rond 21u45 gesproken met dhr [persoonlijke gegevens verwijderd] (die heeft beloofd van het gebeuren aantekeningen te maken, dus dit kan de NS checken). De klantenservice gaf aan dat hier niks aan kan worden gedaan. Ik heb meerdere malen uitgelegd dat dit niet de bedoeling is, en dat ik er zeker van ben dat ik de correcte datum 8-2 heb ingevoerd en dat dit beslist niet goed electronisch is verwerkt of is versprongen. Toen dhr [persoonlijke gegevens verwijderd] daarop meldde dat het hier gaat om het tegengaan van fraude heb ik duidelijk aangegeven dat daarvan geen sprake kan zijn: Hoe kan je na 21u30 nog een dagretour naar Haarlem maken vanuit Eindhoven?

Ik heb inmiddels een nieuw kaartje gekocht (kosten: 19 euro). Ik zou graag een correctie door NS zien: ofwel een nieuwe voucher voor een volgende reis of retourneren van 19 euro. En verbeter het systeem om dit soort fouten te voorkomen.

Wij vinden dat Spoordeelwinkel.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Spoordeelwinkel.nl?