Klacht Sportcity: overbodige kosten bij het inschrijven

Astrid de Nijs

Wanneer je een flexibel abonnement bij Sportcity waterlooplein in Amsterdam afsluit moet ik 1 malige kosten van 50 euro betalen?!? Wanneer ik vraag waarvoor deze kosten dienen krijg ik het antwoord: ' dat is het regelement!'. Wanneer ik vertel dat ik eerder klant ben geweest (bij een ander fideaal) maakt dit niets uit. Naast de 50 euro moet ik ook 17,50 administratiekosten betalen. Een flexibel abonnement is vele male duurder dan een 2 of 1 jarig abonnement, vandaar de flexibiliteit. Dit snap ik volkomen, maar de 1malige kosten van 50 euro geven mij het gevoel van afzetterij. Op het moment dat ik vroeg waar ik mijn klacht kon achter laten, kreeg ik te horen dat daar geen afdeling voor is maar ik kan bellen met de Ledenadministratie. Ik zou graag informatie willen over mijn rechten als consument, zodat ik op een goede manier kan communiceren met de ledenadministratie.

Ik zou het zeer opprijs stellen als Sportcity de 1 malige kosten van 50 euro laat vervallen bij het opnieuw inschrijven als lid. Door de overbodige kosten te laten vervallen geeft Sportcity mij het gevoel dat ze klantvriendelijk zijn en hun ex-leden graag terug zien komen en deze vriendelijk en warm ontvangen.

Daarnaast vind ik het jammer dat het personeel mijn klacht niet wilde aannemen. Er werd letterlijk gezegd: 'dit zijn de regels take it or leave it' . Ook gaven ze niet aan waar ik terecht kon met mijn klacht. Hier moest ik zelf om vragen. Tevens was en is het niet mogelijk om via de Sportcity website een klacht in te dienen.
Het zou prettig zijn als er een protocol is voor klachten. Op die manier kunnen klanten worden doorverwezen en loop je niet het risico dat klanten zich niet gehoord voelen en via andere wegen hun klacht gaan melden.

Wij vinden dat Sportcity hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Sportcity
    Geachte mevrouw de Nijs,
    Het spijt ons dat u op deze wijze te woord bent gestaan, dat is niet de bedoeling en we zullen de vestiging daarop aanspreken. De 50 euro inschrijfgeld is bedoelt voor het werk om u op de correcte wijze in te schrijven in ons systeem en ten behoeve van latere mutaties cq beëindiging van het lidmaatschap. Bij onze abo's City Fit en City Lifestyle zijn er regelmatig acties, waarbij deze kosten worden kwijtgescholden, maar vanwege de flexibiliteit van City Flex en het werk dat we er aan hebben gebeurt dit bij City Flex slechts heel zelden. De administratiekosten dienen voor het aanmelden en uitvoeren van de automatische incasso en, indien nodig, het schrijven van herinneringen, verwerken handmatige betalingen, herinner sms, etc. Beide kostenposten moet u dus los zien van het verschil in abonnementsgeld, welke alleen ontstaat vanwege de duur van het abonnement. Overigens is de Ledenadministratie de afdeling waar alle vragen m.b.t. uw lidmaatschap kunnen worden gesteld.
    Met sportieve groet,
    Directie en management
    SportCity BV

Ook een klacht indienen over Sportcity?