Klacht Sportvisserij nederland: Automatische verlenging zonder toestemming

boos op het systeem

Ik vind het ronduit belachelijk dat mijn vispas automatisch wordt verlengd terwijl ik elk jaar in een andere regio wil vissen. Heb voor het derde jaar achtereen kunnen aangeven dat ik niet mijn pas wil verlengen. Ik koop een vispas in de winkel, ik wordt hier blijkbaar automatisch lid van een vereniging wat ik absoluut niet wil. Wat een belachelijk systeem !! Ik is vanaf nu niet meer met vispas.

Stoppen met automatisch verlengen

Sportvisserij nederland
    Beste M. Bronkhorst,

Bedankt voor uw melding m.b.t. uw opzegging, wat is uw VISpasnummer? Dan zullen wij u uitschrijven per 31-12-2019. U kunt dit overigens ook zelf regelen via www.mijnsportvisserij.nl

De VISpas is een lidmaatschapsbewijs van een vereniging, u kunt het vergelijken als een lidmaatschap bij uw plaatselijke voetbalvereniging. De vereniging behartigt lokaal uw belangen en zorgt ervoor dat u mag en kan blijven vissen. Tevens organiseert men allerlei activiteiten om de hengelsport an sich te promoten. Bij een lidmaatschap van een vereniging geldt tevens een opzegtermijn, voor voetbal is dit eind juni en voor de hengelsport 1 oktober. Dit staat op meerdere plekken weergegeven(zie brief VISpas 2018).

U kunt heel eenvoudig opzeggen via www.mijnsportvisserij.nl of door een e-mail naar ledenadministratie@vispas.nl . U krijgt dan altijd via e-mail een bevestiging van uw opzegging.

Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij het graag.

Gerben Koopmans
    Afdeling VISdocumenten
    Sportvisserij Nederland
    Leyenseweg 115, 3721BC Bilthoven
    Tel: (0900) 2025358 (€1,00 per gesprek)

www: http://www.sportvisserijnederland.nl

U kunt als sportvisser ook zelf uw lidgegevens aanpassen voor de VISpas, kijk op www.mijnsportvisserij.nl
    boos op het systeem
    Ronduit belachelijk dat iets wat ik jaarlijks in de winkel koop een verkapt abonnement is. Ik heb niet gevraagd om lidmaatschap van een visvereniging nog een verlenging zonder wederopzegging. Ik heb gevraagd om een bewijs om een jaar te mogen vissen. Hoe kan ik normaal vissen zonder lidmaatschap bij een vereniging of zonder automatische verlenging
    Sportvisserij nederland
    Goedemorgen/middag,

De VISpas is een lidmaatschapsbewijs van een vereniging en daarmee geen abonnement. Officieel had uw opzegging voor 1 oktober bij ons binnen moeten zijn. De opzegtermijn staat altijd in de brief van de VISpas en als u nieuw lid bent geworden ook nog eens op het ‘Tijdelijk Bewijs van Lidmaatschap’.

Als u lid bent van een voetbalclub, hockey of vissen dan heeft u een lidmaatschap lopen met een opzegtermijn. Voor voetbal ligt deze in juni, voor het vissen op 1 oktober.

Meer informatie over opzeggingen treft u aan op:

Vervolgens hebben wij in november alle VISpashouders een factuur opgestuurd en accepteren opzeggingen zowel telefonisch als schriftelijk totdat de herinneringen vallen. U heeft hier helaas niet op gereageerd en daardoor twee keer in gebreke gebleven.

Wij zullen uw lidmaatschap stopzetten per einde van het jaar, u krijgt hier nog een aparte een e-mailbevestiging van. Voor dit jaar blijft de betalingsverplichting nog staan.

Gerben Koopmans
    Afdeling VISdocumenten