Klacht Sprue: Brandmelder FireAngel WST-630 gaat nog geen 3,5jaar mee i.p.v. beloofde 10 jaar

H.A. van Ruth

Eind december 2013 hebben wij 4 brandmelders type FireAngel WST-630 gekocht voor 183,36 pound bij een bedrijf in Engeland. Volgens opgave van de fabrikant zitten daar niet verwisselbare batterijen in die 10 jaar zouden mee gaan.

Onze ervaring is anders, al na 2 jaar gaf de 1e het z.g. “Low battery signal” af. Nu 3,5 jaar later heeft ook de 4e de geest gegeven. Inmiddels hebben we 5 nieuwe apparaten gekocht in de hoop dat deze wel 10 jaar meegaan.

Wij hebben daarom contact opgenomen met de techn. support afdeling van Sprue Safety Products Ltd in Nederland.

In 1e instantie werd ons gevraagd om foto’s van de achterkant van de apparatuur en de rekening. na het nodige geharrewar en afwijzing kregen wij het bericht de apparaten op te sturen naar Sprue Safety Products Ltd in Engeland en dat na controle of ze wel defect waren de nieuwe toestellen zenden naar een Engels adres en daarvan willen ze niet afwijken.
We hebben geen adres of relatie in Engeland dus hebben niets aan die z.g. garantie die toch ook maar 5 jaar is.

vervangend product te leveren aan huisadres in Nederland

Wij vinden dat Sprue hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Sprue?