Klacht Squla: Contractverlenging en incasso

Sabine

In oktober 2014 heb ik naar aanleiding van een kortingsactie via school een jaarabonnement afgesloten voor 2 kinderen. Na dit jaar heb ik tijdig zowel via de app als per email doorgegeven dat ik het abonnement wil stopzetten. Hierop heb ik geen reactie of bevestiging ontvangen. Wel zag ik dat het volgende volledige jaarbedrag was afgeschreven van mijn rekening (ruim 150 euro!). Dit heb ik meteen laten storneren en terugboeken en vervolgens de incasseerder geblokkeerd. Na de stornering heb ik wel onmiddellijk 4 (!) emails ontvangen en zijn de accounts van de kinderen meteen geblokkeerd (dit is op zich niet zo erg, ze gebruiken het toch al lang niet meer..).
Ze claimen een bevestiging van opzegging te hebben gestuurd waarin staat vermeld dat ik eerst de 12 maanden moet betalen, waarna ze 11 maanden zullen crediteren (1 maand opzegtermijn, vooruit..). Aangezien ik deze prachtige belofte nergens schriftelijk heb staan ben ik dit allerminst van plan te doen.

Ik wil zsm een schriftelijke bevestiging van opzegging. Indien ik nog een maand abonnementskosten verschuldigd ben, wil ik deze best betalen. Ik heb om specificatie gevraagd van de maandkosten zodat ik deze kan voldoen.

Squla is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Sabine
    Er is beweerd dat er een opzeggingsbevestiging is gestuurd waarin de voorwaarde staat dat je het volledige jaarbedrag moet betalen waarna je 11 maanden gecrediteerd krijgt. Nooit ontvangen. Daarop heb ik geantwoord; als jullie vasthouden aan de eis van een jaar vooruit betalen dan laat ik dat eerst toetsen op rechtsgeldigheid bij de ACM. Toen ontving ik vrij snel een antwoord dat ze er vanaf zagen en dat ik 16 euro moest overmaken (1 maand opzegtermijn), ipv 150 euro dus. Is echt oplichterij..!

Sabine

Ook een klacht indienen over Squla?