Opgelost door SRPRS: bedrijf kent geen coulanceregeling

Gebruiker1540710490

correspondentie:
onze vraag:
Door de coronaperikelen is het ons niet gelukt deze cadeaubon te verzilveren.
Is er een coulanceregeling van toepassing zodat wij alsnog gebruik hiervan gebruik kunnen maken.

antwoord bedrijf
Bedankt voor je bericht. De giftcards hebben een geldigheid van 2 jaar, en omdat jullie cadeaubon in juni 2019 is aangeschaft is het termijn al een aantal maanden geleden verlopen. Het is daarom niet mogelijk om de giftcard te verlengen.

De afgelopen maanden hebben wij alweer veel reizigers op srprs.reis mogen sturen! Ook was het tijdens de corona periode mogelijk om op een roadtrip te gaan. Dit was een mogelijke reis geweest!

onze reactie:
Dat is heel jammer en ook wel zuur om te horen dat jullie in deze situatie de geldigheidstermijn van de cadeaubon niet verlengen met de periode waarin het niet mogelijk was om een belevenis te boeken vervolgens te beleven en hiervoor de cadeaubon te verzilveren.

De consumentenbond en de stichting keurmerk cadeaukaarten hebben algemene voorwaarden vastgelegd.
In deze algemene voorwaarden is opgenomen dat cadeaubonnen voor een belevenis minimaal 2 jaar geldig zijn met een mogelijkheid tot 1 jaar verlenging tegen een kleine vergoeding

Ondanks dat jullie niet bij dit keurmerk zijn aangesloten vraag ik jullie alsnog in de geest van deze algemene voorwaarden te handelen en de geldigheidsduur van onze cadeaubon te verlengen met 1 jaar.

antwoord bedrijf:
Vervelend om te lezen dat jullie het jammer vinden! Echter is het wel mogelijk geweest om de giftcard afgelopen tijd in te zetten. Zoals mijn collega al vertelde organiseren wij ook roadtrips die in de corona periode een uitkomst boden door te reizen in eigen land.

De giftcard is al een lange tijd verlopen en daarom maken wij geen uitzondering.

Fijn weekend nog!

bedrijf kent geen coulance voor de periode dat het echt niet mogelijk en echt geen zin had om de cadeaubon te verzilveren. Deze periode is nog altijd langer geweest dan de periode dat er weer "verantwoord" gereisd kon worden.

bedrijf alsnog in de geest van de algemene voorwaarden de stichting keurmerk cadeaukaarten te handelen en de geldigheidsduur van onze cadeaubon te verlengen met 1 jaar.
Beste ............. Wij hebben jouw mail nogmaals besproken binnen het team. Omdat we je graag toch op srprs.trip zien hebben we besloten om jouw giftcard bij uitzondering met één week te verlengen. Zou je mij de giftcardcode kunnen sturen? Dan kunnen we de datum wijzigen.

Wij vinden dat SRPRS hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over SRPRS?