Klacht Stadgenoot: Wateroverlast als gevolg van niet aangesloten zijn op het gemeenteriool

VvE De Hoek

Als VvE de Hoek waren de woningen Dom H. van der Laanstraat 3 en 1 niet aangesloten op de gemeenteriolering. In 2012 kreeg de woning Dom H. van der Laanstraat 3 wateroverlast in zijn tuin. Dit werd zo erg dat het bijna de woning in liep. We hebben de firma JVC opdracht gegeven om dit op te lossen. De waterriolering van gebroken en zat vol met zand, maar het was niet duidelijk hoe dat kon. Aan de firma Buunk hebben we toen gevraagd om een camera-inspectie te doen. Zij constateerde dat de aansluiting op de gemeenteriolering ontbrak. Hiervoor moesten we Waternet inschakeling. Waternet liet weten dat in der tijd zijn tijdens de bouw geen opdracht hadden gehad om de woningen Dom H. van der Laanstraat 3 en 1 aan te sluiten op de gemeenteriolering. Waternet heeft toen op ons verzoek het alsnog gedaan.
Vervolgens hebben we Stadgenoot aangeschreven en uitgelegd wat er is gebeurd en dat wij hun aansprakelijk stellen voor de kosten.

Wij willen dat stadgenoot alsnog alle kosten gaan betalen. Zowel van de firma JVC, firma Buunk en van het Waternet.
Als de woningen Dom H. van der Laanstraat 3 en 1 wel aangesloten waren geweest op de gemeenteriolering dan was dit allemaal niet gebeurd.

Stadgenoot is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over ?