Klacht Statiegeld Nederland: gedeukt plastic flesje met statiegeld wordt niet ingenomen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 558568
Gebruiker
EBvD
Datum
0 reacties

Details

Klacht

In de zomer waterflesje gekocht. Daarna hebben de kinderen er mee gespeeld. Maar ze zijn nog heel. Wel ingedeukt, maar met blazen erin ze redelijk goed in vorm gekregen. Barcode zichtbaar, evenals logo van dat het en statiegeld flesje is. Echter bij het inleveren werden ze geweigerd, vanwege het ingedeukt zijn. Statiegeld Nederland benaderd hierover. Zij geven aan dat het juist is, flesjes moeten in originele staat zijn. Maar nergens op de site van Statiegeld Nederland, dan wel op het fles sstaat dat dat ook een voorwaarde is. Wel staat op de site dat de barcode zichtbaar en herkenbaar moet zijn. Kortom, het betaalde geld ben ik dus volgens Statiegeld Nederland kwijt..!! Vreemd en niet netjes. Wij willen meewerken aan een beter milieu en staat achter statiegeld op flesjes en blikjes. Prima,... maar dit klopt niet en hoe gaat het straks met blikjes met en deuk erin ?? Ook weigeren na het betalen ??? Ik vind het niet correct dat het nergens vermeld staat.....

Gewenste oplossing

Zet de voorwaarde op de voorlichtingssite en op het flesje zelf.
Geboden oplossing
Mailtje gekregen dat men inderdaad gekreukte flesjes, ondanks aanwezigheid van barcode en aanduidingen dat het een statiegeld flesje is , niet hoeft in te nemen. Zouden niet geteld kunnen worden.... weg geld dus....Op mijn voorstel om duidelijk op hun site of bij winkels of op het etiket te zetten dat lege statiegeld flesjes ongeschonden ingeleverd moeten worden en men consumenten hierover eerlijk en goed moet voorlichten, is nooit meer gereageerd....kwalijke zaak....
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Statiegeld Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Statiegeld Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen