Klacht Stedin: Aansluitingen meterkast verplaatsen, 3x ander offerte bedrag

Ron

Ons woonhuis uit begin 1900 had voorheen de meterkast in de woonkamer.
Deze meterkast hebben wij verplaatst en via aansluitingen.nl heb ik de omleggingen van de diverse aansluitingen ( gas,elektra,cai,telefoon) aangevraagd.

Door problemen tijdens de bouw zijn de offertes i.v.m. tijdsbestek voor elektra en gas tot 3x toe verlopen. Deze zijn dus ook 3x aangevraagd. Wat mij heel erg verbaasd is dat ik tot 3x toe een andere offerte heb ontvangen?

Bij de 1e kreeg ik een flinke korting omdat gas en elektra in 1x worden gewijzigd.
Dus maar 1x graven etc. bij de 2 was dit niet zo, en bij de 3 was het bedrag nog veel hoger??

Het lijkt er langzaamaan een beetje op dat de offertes voor het wijzigen van de aansluitingen op de bonnefooi worden gemaakt??

Verschil in prijs :
Evides, waterleiding omleggen € 425,-
Stedin, gas en elektra ( zelfde afstand exclusief korting) +/- €2.500,00
Afstand 3 meter......

Volgens de man die de gasmeter kwam afsluiten is het hooguit 2 uur werk.
Toch snel verdiend dan.

Alles is nu gereed om de aansluitingen om te zetten.
Vandaar graag een reactie zodat ik dit verder door kan zetten!

Een normale prijs inclusief de ( ook telefonisch aangegeven) korting.

Stedin
    Beste Ron,Graag reageer ik op uw vraag m.b.t. de verschillende offertes die u heeft aangevraagd voor het wijzigen van de gas- en elektriciteitsaansluitingen. Ik snap dat de drie verschillende bedragen vragen bij u oproepen en dat het verwarrend kan zijn. Bij ons zijn drie offertes bekend op het door u opgegeven adres: twee voor het verplaatsten van zowel gas als elektriciteit en een (de meest recente) voor het verwijderen van de gas aansluiting. Ik kan inderdaad ook zien dat de offertes allen verlopen zijn. De aanvragen tot het wijzigen van de aansluiting zijn gedaan in 2008 en 2010. In de tijd liggend tussen de twee aanvragen zijn de kosten inderdaad veranderd, dit gebeurd elke zes maanden. Wat betreft de combinatiekorting kan ik zien dat dit bij de eerste offerte inderdaad is toegepast en op de tweede niet. Navraag leert mij dat dit een wijziging van protocol geweest kan zijn of inderdaad de beoordeling van de offerteopsteller. De werkzaamheden voor het verwijderen van de gasaansluiting verschillen van die van het wijzigen van de aansluiting. Deze zullen dus ook andere kosten met zich mee brengen. Hiervan zie ik een offerte staan uit 2014. Als er door de verkoopadviseurs van Stedin een offerte wordt opgemaakt worden hierin alle kosten opgenomen waar rekening mee gehouden moet worden, over de uitvoeringstijd van de werkzaamheden kunnen wij op voorhand geen uitspraken doen.Ik begrijp dat de kosten voor Evides lager waren dan die van Stedin. Hier hebben wij als Stedin zijnde geen inzicht in en hier kan ik dus ook geen antwoord op geven. Met vriendelijke groeten,Nicole
    Stedin Webcare
    Beste Nicole,
    Bedankt voor je reactie.
    Uiteraard begrijp ik dat de tussenliggende tijd invloed heeft op de offerte prijs.
    Hier zal ik ook zeker niet over klagen!
    Waar ik wel over klaag is het verschil in korting, welke dan wel en dan niet word toegepast.
    Of dit nu aan een protocol ligt, maakt mijn inziens niet uit.
    Een offerte is gebaseerd op de werkzaamheden welke moeten worden uitgevoerd. Ik neem aan dat ze de sleuf niet graven, daarna dichtgooien en weer open graven ?
    Ron
    Mocht het zo zijn, dat het aan de verkoop medewerker ligt, welke de offerte heeft gemaakt. Dan is het helemaal vreemd. Dan komt het er op neer dat als deze medewerker zijn dag niet heeft, dan krijg je geen korting en als de zon schijnt dan wel ???
    Stedin
    Beste Ron,Ik begrijp inderdaad dat dit vreemd over komt. De korting betreft een korting op de totale werkzaamheden. In de eerste en de tweede offerte zijn geen graafkosten opgenomen. De korting is dan ook niet op graafkosten van toepassing, maar op de totale werkzaamheden. Wat betreft de opmerking m.b.t. de sleuf: ik ga er zeker niet vanuit dat dat gedaan zou worden! Als ik de offertes voor wijziging zo bekijk is graven helemaal niet nodig in die gevallen, dus ga ik ervan uit dat er dan niet eens een schop de grond in zou zijn gegaan.Kortingen zouden inderdaad consequent toegepast moeten worden, dat ben ik met je eens. De desbetreffende afdeling heeft mij aangegeven dat dit een incident is en dat dit meegenomen wordt. Daarnaast gaven zij ook aan dat wanneer dit opgemerkt wordt, de offerte aangepast kan worden. Op die manier wordt de korting later verwerkt.Beantwoord ik nu al uw vragen?Met vriendelijke groeten,Nicole
    Stedin Webcare¬¬

Ook een klacht indienen over Stedin?