Klacht Stedin: Afsluiten stroom met beschuldiging van zelfaansluiting

Klachtnummer
# 158683
Gebruiker
E
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Van Stedin heb ik in 2015 2 rekeningen(216,67 en 536,31 euro) gehad, die ik heb betaald. De 2e rekening was erg hoog, maar aangezien ik geen stroom had en onregelmatigheden met mijn appartement had, heb ik de rekening betaald zonder protest.
Na ongeveer 6 weken heb ik bij een controle bezoek aan mijn appartement gemerkt dat er weer stroom was.
Eind februari 2016 kreeg ik weer een rekening van Stedin. Ik was erg verbaasd en ik belde Stedin waarom ik weer 424,30 euro moest betalen. Telefonisch beschuldigde Stedin mij dat ik zelf de stroom heb aangesloten. Dat heb ik absoluut NIET gedaan.
Vervolgens heb ik mijn appartement bezocht.
Mijn energie-meter was verwijderd door Stedin en er hing een brief dd 27 -11-2015

De oplossing

Ik wens dat er wordt onderzocht wie aan mijn meter heeft gezeten. Zelf vermoed ik dat Stedin zelf de stroom heeft aangesloten na betaling van 536,31 euro dd 20 juli 2015.
Administratiefout?
Rectificatie en plaatsing -als het kan- van een slimme meter.
De kast gaat binnenkort achter de grendel!

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Stedin hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Stedin
    Datum
    Geachte heer E.B. Ng,

    Graag reageren wij op de klacht die u heeft ingediend over dat wij u betichten van dat u zichzelf heeft aangesloten, terwijl u aangeeft dat dit absoluut niet het geval is.

    Wij vinden het erg spijtig te horen dat u naar eigen zeggen vals beschuldigd wordt door Stedin. Echter, zullen wij dit soort uitspraken niet zonder reden doen. Daarom heb ik ook direct naar desbetreffende afdeling gebeld (die u ook heeft gesproken) en zij geven aan dat zij voor u een dossier open hebben staan en het dus verder voor u gaan uitzoeken. Ter aanvulling op dat dossier zal ik hen uw huidige bericht sturen, mocht het een of ander nog niet bij hen bekend zijn.

    Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben en dat er duidelijkheid in de zaak geschept zal worden!

    Met vriendelijke groet,

    Britt
    Stedin Webcare

Ook een klacht indienen over Stedin?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen