Klacht Stedin: boiler functioneert niet met nieuwe tijdschakelaarklok

schakelklokje

Na ontvangen van slimme meter en tijdschakelaarklok warmt de boiler niet goed op. De klok heeft standaard instellingen vanuit stedin gekregen dat veel te kort is. In de weekenden staat het op 24 uur en door de weeks 6 uur. De meegestuurde handleiding is niet te begrijpen. De oude situatie werkte, de nieuwe niet.

Een sleutel opsturen met de juiste instellingen of een erkende installateur vergoeden

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht op klachtenkompas. Wat vervelend dat u na het plaatsen van de slimme meter problemen ervaart met de boiler en de schakeling hiervan.

Wij willen graag navraag doen bij de uitvoering. Kunt u een foto van de huidige situatie van de meterkast en een close-up van het schakelklokje aan uw bericht toevoegen? Dan gaan wij daarmee verdere navraag doen.

schakelklokje
    Er is uitvoerig contact geweest sinds de installatie van de klok en meter. Echter werd mij eerst een oplossing beloofd met een verontschuldiging om daar vervolgens op terug te komen dat de klok mijn eigendom is. Er zijn maar weinig boilers die opwarmen in 6 uur tijd, daarnaast vind ik dat een werkende situatie niet vervangen mag worden met een niet werkende. Mijn boiler heeft 7 uur nodig en is een relatief snelle. Het handmatig uit/aan zetten gaat goed dus het is toch echt de programmering. Het standpunt van Stedin is dat ik zelf maar een monteur moet betalen terwijl het niet goed afgeleverd is. Foto's wil ik graag emailen naar Stedin maar dan enkel als er een oplossing gaat komen of het herstellen van de vorige werkende situatie. Mijn gegevens zijn bij u bekend. Het apparaat bied mogelijkheid van een programmeerbare sleutel voor het laden van instellingen dus een oplossing zou gemakkelijk moeten zijn
    Geachte heer, mevrouw,

Wij begrijpen uw standpunt. Daarom hebben wij navraag gedaan bij de uitvoering. Zodra wij een terugkoppeling ontvangen, hoort u dit van ons.

Geachte heer, mevrouw,

Inmiddels is een monteur van Stedin langs geweest en zijn de problemen opgelost. Wij gaan er dan ook vanuit dat alles in orde is gemaakt. Mochten wij u nog verder kunnen helpen, dan horen wij dit natuurlijk ook graag.