Wij vinden dat Stedin hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Stedin: Buitensporige kosten voor check werking slimmem meter
Details
Klacht
Voor het controleren van je "slimme" gasmeter rekent Stedin € 800,=, veel geld voor een standaard gezin met opgroeiende kinderen. Alhoewel het verbruik volgens de "slimme" meter ook doorgaat bij dichtgedraaide hoofdkraan het advies eerst een erkend installateur het probleem te laten beoordelen (energieleverancier?). De installateur bevestigt e.e.a. bij binnenkomst maar voor de zekerheid meet hij ook nog even door (kosten globaal € 100,= direct te voldoen). Was de meter afleesbaar geweest dat was het - ruim dubbele - verbruik naar verwachting ruime eerder opgevallen dan pas bij de jaarafrekening (+ € 1.200=).Twee vragen heb in dit kader:1: vergoedt Stedin de gemaakte kosten voor de controle vooraf door een erkend installateur?
2: waarom hanteert Stedin zo'n buitensporig (afschrikking)bedrag (€ 800,=) voor controle door een eigen of namens hen ingeschakelde installateur? Waarom e.e.a. niet afgestemd op de werkelijke kosten? (zijnde circa € 100,=),
Gewenste oplossing
Bovenstaande speelt bij mijn zoon (31 maart 2015 in werking gesteld).Hoop tot aanpassing storingsbeleid bij Stedin (en waar van toepassing andere netbeheerders).
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.