Klacht Stedin: Driedubbele rekening door smartmeter , Stedin en Eneco kastje naar de muur.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 288663
Gebruiker
Watevs
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Sinds ik een smartmeter heb, kwam Eneco ineens met een onrealistisch hoog verbruik. Toen ik hierover contact met hen opnam werd ik doorverwezen naar Stedin (de leverancier van de meters). Ondertussen ben ik door toeval erachter gekomen wat er aan de hand is: mijn gevenes en die van de buren worden door de smartmeter op een hoop gegooid. Er kwam een dame aan de deur om een andere energieleverancier te verkopen, zij kon mijn gegevens inzien. Ik woon op nr 105. De gevens van de buren op 105a en 105b waren zichtbaar bij de gegevens van mijn meter en werden vermeld als mijn verbruik. Stedin verwijst mij naar Eneco.

De oplossing

Correctie van de gegevens en teveel afgeschreven geld terugstorten op de betreffende rekening.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Stedin hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Watevs
Datum
Uiteindelijke oplossing
Niks. Eneco heeft gebeld n.a.v. nog maar weer es een mail. De telefoniste was -in tegenstelling tot de medewerker van de chat van Stedin- heel vriendelijk. Ze gaan het afhandelen via Het Hoofdkantoor, zei ze, maar ik heb niks meer gehoord (en het is ondertussen ongvr. twee weken geleden)....
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Stedin?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen