Opgelost door Stedin: Geen gas meer na plaatsing 'slimme meter'

# 193612
knienke

De monteurs kwamen bijna een uur later dan afgesproken om de 'slimme meter' te plaatsen. Doordat ik daarmee heftig in tijdnood kwam en te laat zou komen bij een afspraak ben ik direct na vertrek van de monteurs vertrokken. Toen ik 's-avonds om 21:00 uur thuis kwam bleek dat het gas het niet meer doet. Dus geen gas om te koken, warm water te krijgen of het huis te verwarmen. Het minste dat ik verwacht dat Stedin organiseert is dat gas en elektra in werkende toestand worden achtergelaten na een wissel van een meter waar ik zelf niet eens om gevraagd heb.
Inmiddels heb ik deze klacht via het klachtenformulier op de site gemeld en ik heb contact opgenomen met de storingsdienst maar het is gewoon belachelijk dat dit niet goed geregeld wordt.

Werkende situatie (gas en elektra) moet worden hersteld en graag ook de installateurs instrueren dat de gasleiding ontlucht moet worden VOORDAT ze het pand verlaten. Dus eerst testen of alles weer werkt voor ze weggaan, dit had makkelijk in een paar minuten voorkomen kunnen worden.

Wij vinden dat Stedin hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Stedin
    Geachte mevrouw,

Wat vervelend om te horen dat na het plaatsen van de nieuwe gas- en elektriciteitsmeters de gastoevoer niet op gang is gekomen. Dit is inderdaad niet de bedoeling. Onze excuses voor het ongemak.

Normaal gesproken controleert de monteur inderdaad de werking van het gas en de elektriciteit en moet de installatie werkend worden achter gelaten. Wij betreuren dat dit bij u niet gedaan is. Wij zullen doorgeven aan de betrokken afdelingen om zo herhaling te voorkomen.

Het is goed dat u contact heeft gezocht met de storingsdienst. Wij hopen dat zij u naar tevredenheid hebben kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,

Nicole
    Stedin
    knienke
    De storingsmonteur heeft het probleem opgelost maar het is fijn dat dit met de installatie-afdeling wordt besproken om herhaling bij andere klanten te voorkomen

knienke

Ook een klacht indienen over Stedin?