Klacht Stedin: Geen informatie over status en slecht bereikbaar

Wt

Ik heb in april voor een nieuwbouwwoning een aanvraag gedaan. Gelijk een dubbele want dat was makkelijker. Nu in september gevraagd om de bouwaansluiting om te zetten naar definitief. Stedin zegt leuk, dan moet u een nieuwe aanvraag doen. Gek want ik heb dit toch in april al gedaan. Zo bevestigd de planner van Oasen ook.
Goed, een nieuwe aanvraag. Foutieve omschrijving, bellen, wachten, mailen, wachten. Eindelijk contact, nieuwe offerte wordt gemaakt voor de verhuizing naar de meterkast. Betaald en toen. Wachten, maar goed de bouw gaat verder over 3 weken oplevering Toch maar bellen naar de status. Ligt bij de onder aannemer ter beoordeling en de 8 weken zijn nog niet voorbij, dus wacht u maar. Onder aannemer gebeld, nee hoor uw dossier is niet bekend, vanmiddag zit ik met de planning van Stedin, wellicht dan wel bekend. En wat schetst de verbazing, nee hoor. Weer bellen, 8 weken wachten en mailen naar midoffice. Kan niemand vertellen waar het echt op hangt?!

Meer kunnen vertellen wat de status is, en door verbinden naar de behandelaar om direct te horen wat er aan de hand is. Ik wil nu inzicht in de status en weten wanneer de aanvraag naar de onder aannemer gaat.

Geachte heer Terlouw,

Wat vervelend om te horen dat de omzetting van de bouwaansluiting naar definitief niet geheel vlekkeloos verloopt. Excuses voor het ongemak. Ik heb uw gegevens er gelijk even bij gepakt om na te kijken wat de huidige status is.

Het klopt inderdaad dat er een apart aanvraag gedaan moet worden. Dit is ook aangegeven op de offerte voor de bouwaansluiting.

Van de huidige aanvraag kan ik zien dat deze op 31-8 is ingediend. Na het uitbrengen van de offerte is deze op 17-9 in opdracht gegeven. In de offerte staat aangegeven dat de doorlooptijd van de werkzaamheden 8 weken bedraagt. De opdracht bevind zich nog in de voorbereidende fase, vandaar dat de aannemer deze nog niet ontvangen heeft.

Ik hoop u zo de informatie gegeven te hebben waar u naar opzoek was. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan horen wij dat natuurlijk graag.

Wt
    Dank voor de snelle reactie. Ik begrijp dat er 8 weken voor staat als basis doorlooptijd. maar zo zit de wereld niet in elkaar. Kunt u mij vertellen wat de voorbereidende acties zijn? Ik heb alles digitaal aangeleverd, jullie hebben al een nieuwe EAN code gegenereerd. Wat is er dan nog meer wat 2-8 weken moet duren. Ik loop grote vertraging op door dit en een beetje meer inzicht in de werkzaamheden of problemen aan jullie kant zou wellicht aan mijn kant meer begrip opleveren.
    Geachte heer Terlouw,

Ik begrijp dat u nog verdere vragen heeft. Natuurlijk beantwoord ik die graag.

Zoals eerder aangegeven bevindt de opdracht zich in de voorbereidende fase. Onderdeel daarvan is het aanmaken van een nieuwe EAN-code. Dit is inderdaad gebeurd, en deze is u ook toegekomen. Daarnaast zullen er bijvoorbeeld materialen geregeld moeten worden en zal er personeel beschikbaar moeten worden gemaakt. Wanneer alle voorbereidingen zijn afgerond zal er contact gezocht worden voor het maken van een afspraak.

Wt
    Beste Nicole, wederom bedankt. Zo krijg ik inderdaad meer inzicht in de status. Echter op 17-9 heb ik de EAN code gehad. En de afgelopen 2 weken gebeld met de onderaannemer die wacht op de order bevestiging om de activiteiten te kunnen gaan uitvoeren die jij beschrijft. Want Stedin besteed alles uit aan die onderaannemer die een plan maakt voor Elektra, water, gas en media. Logisch is om maar 1 keer te graven. Hierom begrijp ik niet waarom de planner van de onderaannemer nog geen opdracht heeft
    Geachte heer Terlouw,

Fijn om te horen dat u zo al iets meer antwoorden heeft om te vragen, al snap ik dat het nog niet voldoende is.

Ik begrijp dat uw werkzaamheden worden uitgevoerd door de onderaannemer. Het is inderdaad een stuk logischer alles in een keer te doen. Omdat ik op het moment conflicterende informatie ontvang uit de verschillende systemen, heb ik nog even navraag voor u gedaan.

Zodra we meer informatie hebben, hoort het natuurlijk van ons!

Stedin Webcare

Ook een klacht indienen over Stedin?