Klacht Stedin: geen reactie op te hoge schatting verbruiksgegevens na vervanging Slimme Meter.

emilesmit

In April 2019 meldde UnitedConsumers mij dat er geen verbruikscijfers werden door gegeven door Stedin van onze slimme meter en werd mij verzocht met Stedin contact op te nemen. Stedin meldde mij dat er geen problemen waren met onze slimme meter en dat zij alles konden volgen. Dit doorgegeven aan UnitedConsumers die mij verzocht toch weer met Stedin contact op te nemen. Er werd mij meegedeeld dat gedurende 33 dagen mijn meter gevolgd zou worden en eventueel na deze periode er een afspraak gemaakt zou worden met een monteur om onze slimme meter te vervangen. Uiteindelijk werd deze afspraak gemaakt voor 30 september 2019. De monteur kon niets uitlezen en vond het vreemd dat er wel verbruiken zouden worden geregistreerd. Twee dagen later kwam onaangekondigd een nieuwe monteur om de nieuw geplaatste meter te resetten want er zou geen signaal doorkomen. Hij meldde mij er 11 pogingen zouden worden ondernemen, zou het signaal nog steeds niet goed zijn dan zou de allernieuwste meter geplaatst worden. Hij gaf aan dat er vermoedelijk een schatting van mijn verbuik gemaakt zou worden, en dat ik dat goed moest nakijken. De schrik en verbazing waren dan ook dat de schatting van mijn verbruik voor meter 1 ruim 38% hoger lag dan voorgaande jaren en dat meter 2 zelfs 62,5% hoger was. Hierover op 21 oktober navraag gedaan bij Stedin en op aangeven van hen een @mail verzonden waarin ik om uitleg en of correctie van mijn verbruiksgegevens vroeg. Hierop hoorde ik niets meer. Op 14 november aangetekend een directieklacht neergelegd, met alle correspondentie. Ook hier niets op vernomen.

Graag, correctie van veel te hoge schatting verbruiksgegvens.

emilesmit
    Nog steeds volhard Stedin niet in reageren. Zij zijn onaantastbaar. Logisch en goed dat geprifatiseerde nutsbedrijven in handen komen van buitenlandse bedrijven. De angst die we daarvoor hebben is misschien wel een zege. Slechter als nu kan niet. Schandalig zo als ze met onze eigen burgers, hun klanten omgaan.

Ook een klacht indienen over Stedin?