Klacht Stedin: Geen SLIMME METER!,Ook geen gebruik van Piek- en Daltarief DREIGT Stedin.

Dairda

Ik heb mij netjes afgemeld om geen gebruik te maken van de SLIMME METER
Krijg ik een brief van Stedin dat ik alsnog 28 dagen bedenktijd heb en nu komt het;
Betaalt u aan uw energieleverancier een ander tarief voor uw dag- nachtverbruik?.
Dan gaat dat voor u gaan veranderen. In de toekomst kunt u alleen van dit piek-en daltarief gebruik blijven maken als u een slimme meter heeft.
Wat een Maffia praktijken ...een slimme meter gratis....wil je dit niet ....geen gebruik van dag- nachtverbruik

Wij vinden dat Stedin hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Stedin
    Geachte heer, mevrouw,

Graag reageren wij op uw bericht waarin u aangeeft dat u de slimme meter geweigerd heeft en daar nu een brief over heeft ontvangen. Hierin staat benoemd dat het dag- en nachttarief komt te vervallen bij het gebruik van een conventionele meter.

Het klopt inderdaad dat het huidige signaal voor dag- en nachttarief zal worden stopgezet. Een slimme meter maakt deze schakeling zelf en heeft dus geen extern signaal nodig zoals uw huidige meter deze ontvangt. Hoewel er nog geen definitieve datum is, zal het signaal na 2020 beëindigd worden.

Dit wordt ook aangegeven wanneer u de slimme meter weigert, via https://www.stedin.net/slimme-meter/oude-meter-behouden of middels een gesprek met onze Klantenservice. Mocht u uw beslissing geen gebruik te willen maken van de slimme meter willen herzien, dan kunt u de stappen zoals genoemd in de brief volgen. Wij zullen er dan voor zorgen dat u alsnog in aanmerking komt voor een slimme meter.

Met vriendelijke groeten,

Nicole
    Stedin Klachtenmanagement

Ook een klacht indienen over Stedin?