Klacht Stedin: Huis af, maar Stedin legt de nuts niet aan

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 135520
Gebruiker
vdBruggen
Datum
13 reacties

Details

De klacht

We zitten al weken in onzekerheid wanneer ons huis opgeleverd kan worden, omdat Stedin de nutsvoorzieningen steeds maar niet aansluit. Het verhaal is dat de aanvraag te laat is ingediend en dat de doorlooptijd 13 (!) weken is. Maar Stedin zit al vanaf oktober 2014 aan tafel bij de bouwer en weet dus allang dat deze huizen nu opgeleverd moeten worden. Hoe dan ook: wij zijn als consument verschrikkelijk de dupe. Het betekent namelijk dat we als gezin met drie jonge kinderen halsoverkop tijdelijk onderkomen moeten zoeken. En omdat we maar steeds geen zekerheid krijgen, kunnen we eigenlijk helemaal niets op dit moment. Procedures lijken hier belangrijker dan 17 gezinnen die in de problemen komen.

De oplossing

Duidelijkheid en snelle aansluiting van de nuts.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Stedin hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

13 reacties

  1. Auteur
    Stedin
    Datum
    Geachte heer v/d Bruggen,

    Wat vervelend dat u nu onduidelijkheid heeft over de opleverdatum van uw nieuwe woning. Dat is niet prettig, kan ik me zo voorstellen.

    Ik zou graag even met u meekijken, maar helaas kan ik geen aanvraag vinden op het door u meegegeven adres. Gaat het om dit adres of betreft de aanvraag voor nuts een ander adres?

    Graag hoor ik dit van u.

    Met vriendelijke groeten,

    Nicole
    Stedin Webcare
  2. Auteur
    vdBruggen
    Datum
    Sorry, het gaat inderdaad om een ander adres. Als het goed is, kun je dat nu ook zien. Ik heb vanochtend al een reactie gehad, namelijk dat de aanvraag te laat is ingediend. Maar jullie zijn vanaf het begin (oktober 2014) al aangehaakt bij het project. Het kan toch niet zo zijn dat een ontbrekende handtekening ervoor zorgt dat er gezinnen op straat komen te staan?
  3. Auteur
    Stedin
    Datum
    Geachte mevrouw, heer v/d Bruggen,

    Bedankt voor het toevoegen van de gegevens. Ik kan ze inderdaad zien.

    Naar aanleiding van je nieuwe adres, kan ik de aanvraag wel zien. Dit betreft een aanvraag voor meerdere woningen, gedaan door uw aannemer. Wij hebben even contact gehad met de projectleider om na te vragen wat de stand van zaken is. De aanvraag is in mei bij ons binnengekomen, maar pas in september is de offerte goedgekeurd. Omdat de doorlooptijd van de werkzaamheden pas in gaat op het moment van bevestigen, zijn ook op dat moment de voorbereidingen begonnen.

    De doorlooptijd van het project bedraagt 13 werkweken. De projectleider is van de situatie op de hoogte, en doet alles wat hij kan. Hij zal eventuele voortgang bespreken met de aannemer. Mocht je dus verdere vragen hebben, kan je die het beste kwijt bij je aannemer.

    Met vriendelijke groeten,

    Nicole
    Stedin Webcare
  4. Auteur
    vdBruggen
    Datum
    Bedankt voor je reactie. Alleen, we horen al vier weken dat de projectleider zijn best doet. Maar we hebben enorm veel behoefte aan duidelijkheid, omdat we allerlei acties moeten gaan ondernemen als we op 1 december ons huis uit moeten en we ons nieuwe huis nog niet in kunnen. Deze impasse duurt te lang en we kunnen ons niet concreet voorstellen waarom het zo lang moet duren. Kunnen jullie in elk geval zeggen wanneer we uitsluitsel kunnen verwachten? Dat is namelijk ook cruciale informatie.
  5. Auteur
    Stedin
    Datum
    Geachte mevrouw, heer v/d Bruggen,

    Uiteraard graag gedaan. Natuurlijk begrijp ik dat jullie als bewoners meer duidelijkheid willen over de planning van deze aanvraag.

    Inhoudelijk kan ik helaas over deze aanvraag niks zeggen, omdat dit proces via de projectleider loopt. De projectleider onderhoud hierover contact met de aanvrager. Mocht u inhoudelijk iets willen weten omtrent deze aanvraag, kunt u die vragen aan de aanvrager stellen.

    Met vriendelijke groeten,

    Nicole
    Stedin Webcare
  6. Auteur
    vdBruggen
    Datum
    Beste Nicole,
    Nogmaals dank voor je reactie. Fijn dat we in elk geval antwoord krijgen. De projectleider informeert namelijk niemand, dat is juist het probleem. Wij hebben gehoord dat Stedin vergeten is om het middenspanningsnet aan te leggen en dat we daarom niet worden aangesloten. Een beetje jammer dat het nu op procedures wordt gegooid terwijl er dus waarschijnlijk iets anders aan de hand is.
  7. Auteur
    Stedin
    Datum
    Geachte mevrouw, heer v/d Bruggen,

    Wij doen ons uiterste best iedereen zo goed mogelijk te informeren. Om eerlijk te zijn is deze uitleg ons onbekend. Kunt u ons aangeven van wie u dit te horen heeft gekregen?

    Ik begrijp dat u een eerlijke uitleg wilt. Hiervoor kan ik enkel aangeven dat wij pas actie kunnen gaan ondernemen op het moment dat de opdracht tot aanleg gegeven wordt. Als deze opdracht niet tijdig gegeven wordt, kunnen de werkzaamheden vertraging oplopen. Helaas lijkt het er op dat dit in deze situatie gebeurt is.

    Met vriendelijke groeten,

    Nicole
    Stedin Webcare
  8. Auteur
    vdBruggen
    Datum
    Ok, maar kunt u dan op zijn minst aangeven wanneer we duidelijkheid kunnen verwachten over de termijn? Er zijn namelijk twee problemen: 1) de bureaucratische procedures (want uit uw antwoorden leid ik af dat Stedin zich daarachter blijft verschuilen) en 2) de onzekerheid waarin we verkeren. U reageert steeds alleen op het eerste probleem en zelfs daar geeft u geen duidelijk antwoord op. En wij kunnen pas handelen als er duidelikheid is. Dat lijkt Stedin zich niet te realiseren.
  9. Auteur
    vdBruggen
    Datum
    Ok, maar kunt u dan op zijn minst aangeven wanneer we duidelijkheid kunnen verwachten over de termijn? Er zijn namelijk twee problemen: 1) de bureaucratische procedures (want uit uw antwoorden leid ik af dat Stedin zich daarachter blijft verschuilen) en 2) de onzekerheid waarin we verkeren. U reageert steeds alleen op het eerste probleem en zelfs daar geeft u geen duidelijk antwoord op. En wij kunnen pas handelen als er duidelikheid is. Dat lijkt Stedin zich niet te realiseren.
  10. Auteur
    Stedin
    Datum
    Geachte mevrouw, heer v/d Bruggen,

    Natuurlijk kom ik graag bij u terug met betrekking tot de termijn waarop u de werkzaamheden kunt verwachten.

    De aanvraag is op 29-9 door de aannemer bij ons in opdracht gegeven. Zoals eerder aangegeven is de doorlooptijd 13 weken. Daarvan uitgaande kunt u rekening houden met een werkdatum van 29-12. Dit is nog geen definitieve datum. Deze zal worden afgesproken tussen onze en uw aannemer.

    Met vriendelijke groeten,

    Nicole
    Stedin Webcare
  11. Auteur
    vdBruggen
    Datum
    Bedankt. Daarmee kunnen we er dus in elk geval van uitgaan dat het nog in 2015 gaat lukken. Dat scheelt al iets in de onrust, maar het betekent dus wel dat we tijdelijke woonruimte moeten zoeken. We hopen dat het lukt om de procedure te versnellen en dat jullie daar op zeer korte termijn uitsluitsel over willen geven. Op 1 december moeten we namelijk ons huis uit. We hopen binnen een week een definitieve datum te horen. Bij voorbaat dank voor de moeite.
  12. Auteur
    Stedin
    Datum
    Geachte mevrouw, heer v/d Bruggen,

    Het is fijn om te horen dat wij al een stukje van uw ongerustheid hebben kunnen weg nemen. Over een definitieve datum kan ik u helaas niet informeren, maar natuurlijk blijven wij de ontwikkelingen op de voet volgen.

    Met vriendelijke groeten,

    Nicole
    Stedin Webcare
  13. Auteur
    vdBruggen
    Datum
    Stedin blijft zich verschuilen achter procedures. In de wijk zijn meer nieuwbouwprojecten en iedere keer zijn er problemen met Stedin. De netbeheerder is vanaf het begin betrokken geweest bij alle planningen, maar beroept zich nu op een 'te late aanvraag'. Wát een bureaucratische houding. Er is geen enkele bereidheid om mee te denken over oplossingen. Zelfs binnen een redelijke termijn duidelijkheid geven is blijkbaar te veel moeite. De paarse krokodil ten top.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
vdBruggen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Stedin?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen